همایش تفکرحافظی در فرآیند معماری تاریخ در شهرستان بهاباد برگزارشد.

همایش تفکرحافظی در فرآیند معماری تاریخ با حضورکارشناسان شعر و ادب فارسی و اصحاب فرهنگ، با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی معاون امورعمرانی فرماندار، مدیرآموزش و پرورش، رئیس شورای اسلامی شهر وجمعی از مسئولان واقشارمختلف مردم، درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بهاباد برگزارشد.

غلامعلی نفیسی بهابادی (که یکی ازکارشناسان ارشد معماری و برجسته کشوری است، اصالتا اهل بهاباد یزد میباشدوازمعدود پژوهشگران در عرصه معماری ادبیات وعلوم انسانی است) در این نشست ضمن سخنانی با بیان این مطلب که: حافظ شیراز، رند ومست ونظربازی است که دریک آینه عکس همه آفاق را دیده وهمه غواصان ادب، معتقدند هرجا صدفی است، همه بازش دهن از حیرت دردانه اوست...، شاگردمکتب فردوسی و در واقع، ناجی خرد ایرانی است. وی درادامه، بیان داشت:باتوجه به عصر زندگی حافظ وتسلط مغول‌ها برایران حافظ توانست پل ارتباطی فرهنگ ایران را به واسطه (تصوف رندی) ایجاد وپیوندقبل وبعد تاریخ ادبیات وفرهنگ قوم ایرانی را برقرار نماید.

گفت: در دنیای پیچیده و به سرعت در حال تغییر امروزی، خلاقیت حافظی به عنوان یک ضرورت زمانی در همه ادوارمطرح و راهگشا ست؛ و می‌تواند به عنوان راهکاری مؤثر برای مواجهه با چالش‌های جدید دردنیای مدرن و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود نقش‌آفرینی کند.

نفیسی بهابادی با بیان اینکه امروز: تفکر حافظی ومتدولوژی فکری او، درزمره مهمترین سرمایه و میراث ما در گذر فرهنگ ودنیا‌ی جدید است، که شناخت وبهره مندی از آن میتوانددستاویز وعاملی جهت نوزایی وایجادرنسانس فکری در برهه‌های زمانی مختلف باشد... (تبدیل اندیشه ایرانی به اندیشیدن ایرانی) بزرگترین دستاورد (تفکرحافظی) است.

اجرای حافظ خوانی، موسیقی و قرائت اشعارحافظ توسط شاعران بهابادی و خیرمقدم توسط مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهاباد ازدیگربرنامه‌های این همایش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.