رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: سهم امسال استان از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۲ قانون بودجه، بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال است.

مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به برگزاری هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تسهیلات مربوط به تبصره ۲ در قانون بودجه امسال جایگزین تبصره ۱۶ و ۱۸ سال های قبل شده که در قالب ردیف توسعه اشتغال، به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: این تسهیلات از سوی هشت بانک عامل شامل ملی، ملت، رفاه کارگران، تجارت، کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون، صنعت و معدن و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان توضیح داد: اختصاص این تسهیلات به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار با هدف رشد تولید ملی با تکیه بر روش‌های مختلف مانند افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وری، تکمیل طرحهای تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی کمک به اشتغالهای حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاه‌های خرد و کوچک انجام می‌شود.

آقای نیکو اضافه کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات با مناطق محروم و روستایی و همچنین مطالعات منظومه های روستایی در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: یکپارچه سازی حمایت های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استانهای کشور و سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی با اولویت طرحهای تولیدی مبتنی بر دانش بنیان و پیشران از جمله مهمترین اهداف ایجاد تمرکز تسهیلات توسعه اشتغال در تبصره ۲ قانون بودجه امسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.