مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۲ هزار و ۶۱۵ کودک زیر پنج سال در طرح حمایتی بهبود تغذیه کودکان تحت پوشش قرار گرفتند.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۳۰ خانوار تحت پوشش برای بهبود تغذیه قرار گرفتند، افزود: ۲ هزار و ۶۱۵ کودک زیر پنج سال کردستانی در طرح حمایتی ب سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست کودکان زیر پنج سال، از طریق پایش شاخص‌های تن سنجی کودک (اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به منظور کاهش و رفع سو تغذیه اعم از لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی شده و پس از جمع بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، کودکان مبتلا به سو تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان  با بیان اینکه در این مرحله پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع و مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۱۵ کودک از ۲ هزار ۵۳۰ خانوار در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در استان مشمول برنامه بهبود تغذیه کودکان قرار گرفتند.

پیشکاری با اشاره به ابلاغ مرحله اول و دوم ارائه سبد غذائی به کودکان زیر پنج سال  نظارت بر اجرای طرح بهبود تغذیه کودکان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خبر داد و ادامه داد: در این مرحله از اجرای برای خانوار‌های مشمول دهک‌های اول تا پنجم مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دهک‌های ششم و هفتم نیز ۶۶۰ هزار تومان اعتبار برای خرید شانزده قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیرکم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، میوه و سبزیجات شارژ شده است.

وی افزود: افراد بهره‌مند از این یارانه تشویقی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی اعتبار آن را هزینه کنند.

به گفته پیشکاری در استان کردستان ۵۶۳ هزار خانوار با جمعیت ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.