مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه پنج میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۹۳ نفر جمعیت را زیر پوشش خود دارد که  ۹.۹۳ درصد کل آنان معادل ۵۳۵ هزار و ۹۸۴ نفر سالمند هستند.

دکتر محمد احمدیان گفت: از این تعداد سالمند، ۲۷۶ هزار و ۶۶۹ نفر زن و ۲۵۹ هزار و ۳۱۵ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد سالمند نیز ۳۷۹ هزار و ۴۱۹ نفر در شهرستان مشهد هستند که از این تعداد ۳۵۰ هزار و ۱۶۷ سالمند در شهر مشهد و ۲۹ هزار و ۲۵۲ سالمند در روستاهای مشهد سکونت دارند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی در بین ۳۱ استان کشور در سال ۱۴۰۲ در رتبه ۱۱ از نظر جمعیت سالمندی قرار دارد.

احمدیان با بیان این که نرخ سالمندی در کشور ۹ درصد و در خراسان رضوی سه درصد است که از میانگین کشوری کمتر است افزود: جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به لحاظ جمعیت سالمندی از میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان این که شهرستان کوهسرخ بیشترین درصد جمعیت سالمندی را در بین شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد ادامه داد: این شهرستان دارای ۲۹ هزار نفر جمعیت است که چهار هزار و ۷۰ نفر معادل ۱۳.۵ درصد آنان سالمند هستند که از این تعداد هزار و ۷۳۵ نفر آنان مرد و ۲ هزار و ۳۳۵ نفر زن هستند.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد نیز از بین ۱۷ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ جمعیت سالمندی در رتبه دهم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.