رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: با آغاز سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی سالن بلک باکس تئاتر شهر افتتاح می‌شود.

سید جمال میر صادقی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک در نشست رسانه‌ای و آیین رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی اظهار داشت: سالن بلک باکس و حرفه‌ای نمایش برای آشتی مردم با هنر والای نمایش همزمان با سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در ۱ آبان افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با نگاه بالابردن سطح تئاتر و آشتی مردم با تئاتر وارد این جشنواره شدیم. افتتاحیه سالن بلک باکس را با شروع جشنواره سی و ششم به فال نیک میگیریم و این همراهی در جشنواره تئاتر استان اتفاق خوبی است. این سالن شروع خوبی برای دوستی مردم با تئاتر خواهد بود.

میر صادقی بیان داشت: ان‌شاالله این سالن با مدیریت شهرداری خواهد بود و یکی از تخصصیترین سالن‌های کشور هست. ما بدون هیچ توقعی پای کار فرهنگی هستیم و دست یاری رسانه‌ها را می‌طلبیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک در پایان گفت: موضوعات جشنواره شامل مسائل شهروندی، حقوق شهروندی و مقاومت از آسیب‌های اجتماعی از یکم تا چهارم آبان ماه در فرهنگسرای آیینه و فرهنگ سرای شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

بلک باکس‌ها پدیده‌ای نوین می‌باشند. ریشه در جنبش هنری آوانگارد اروپا داشته و ظهور آنها به دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد. این سالن همانطور که از نام آن پیداست عموما فضایی ساده مکعبی (در اندازه‌های متفاوت) با دیوار‌های مشکی و کفی صاف است. سادگی این فضا از جهت ایجاد صحنه‌های نمایشی متنوع و ارتباط با مخاطبین دارای اهمیتی ویژه است.

برچسب ها: سالن ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.