مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای کاهش اثرات بلایای طبیعی ۲۰ طرح ساماندهی رودخانه‌ها در ۹ شهرستان این استان در حال اجرا است.

 آرش مصلح با بیان اینکه این رفع تصرف‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های متولی صورت می‌گیرد، گفت: ۲۰۰ هکتار از حریم رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در یک سال اخیر رفع تصرف شد که بخش زیادی از این تصرف در حوزه رودخانه بشار و در حوزه شهرستان بویراحمد انجام گرفت.
 
به استناد ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ذیل آن، بستر همه رودخانه ها، متعلق به دولت است و هرگونه تصرف و ایجاد عیانی (واحد) در آن‌ها ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می‌شود.
 
مدیرعامل آب و منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای اجرای  ۲۰ طرح ساماندهی رودخانه‌ها ، یکهزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از مدیریت بحران تخصیص داده شد.
 
مصلح ساماندهی رودخانه بشار، طرح ساماندهی رودخانه قیام در محدوده روستای قیام در شهرستان لنده و ساماندهی رودخانه باشت را از طرح‌های اجرا شده اعلام کرد.
 
وی افزود: ساماندهی رودخانه‌ها عمدتا با هدف کنترل فرسایش ساحل و تثبیت بستر، کنترل سیلاب، حفاظت از تاسیسات تامین آب و زیباسازی سواحل صورت می‌گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.