مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان «سی ترمی» در شهرستان زهک خبر داد.

علی سرگزی در پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان «سی ترمی» بیان کرد: این جشنواره به همت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری زهک و هنرمندان این منطقه در حال اجرا است.
 
 وی افزود: ما به‌عنوان متولیان فرهنگی و هنری هر برنامه‌ای که موجب شادی و نشاط دل‌های مردم شود را با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان حمایت می‌کنیم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نام‌گذاری این منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد، تصریح کرد: مردمان غیور و دلاور سیستان نه‌تنها به گردن این استان بلکه به گردن ایران حق دارند.
 
 وی با تأکید بر توسعه سیستان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ادامه داد: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم وظیفه ما است و ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ وظیفه‌ای هم جز خدمتگزاری نداریم.
 سرگزی تأکید کرد: در سیستان و بلوچستان چرخ فرهنگ و هنر به همت مردم و دستگاه‌های متولی فرهنگی و هنرمندان و پیش‌کسوتان که ما را در این امر یاری می‌کنند در حال چرخش است.
 
 سرگزی با اشاره به شور و نشاط حاکم در منطقه سیستان به واسطه ورود آب، افزود: امیدواریم این موهبت الهی ادامه پیدا کند و آنچه سیستان را زنده نگه می‌دارد آب است و پس از آن فرهنگ و هنر است.
 
 گفتنی است که در این مراسم که با حضور فرماندار زهک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان زهک برگزار شد، برنامه‌های مختلف و متنوعی از قبیل مسابقه، تئاتر و طنز، اجرای سنت‌های باستانی سیستان، شعرخوانی، اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.
 
 به گفته حسن دهمرده فرماندار زهک مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است تعداد ۴۴ برنامه از قبیل این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب‌ورسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار