مددجویان بهزیستی استان همدان امسال ۲۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در استان از تیرماه امسال آغاز شد، گفت: این تسهیلات تاکنون به ۲۲۴ طرح اشتغال‌زایی مددجویان زیر پوشش استان همدان پرداخت شده است.

مرتضی حیدری گفت: سه هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات جزو سه تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برای یک‌هزار و ۷۰۰ طرح در سال جاری به استان همدان اختصاص یافته که توسط ۱۷ بانک عامل پرداخت می‌شود.

او گفت: این تسهیلات در زمینه‌هایی مانند قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، خدماتی، صنعتی، کارگاهی، گلخانه، دامداری، نانوایی و آرایشگری به مددجویان شامل معلولان زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی و کارفرمایان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: رویکرد و اولویت این اداره کل برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار است، اما متأسفانه متقاضیان خانم برای دریافت وام در این استان کم هستند که نداشتن ضامن یکی از دلایل اصلی است.

حیدری گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهاد‌های حمایتی و افزایش اشتغال است که متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و پس از گذراندن مراحل اداری، وام به آنان پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار