آیت الله ناصری گفت استانداران و مدیران یزد، توصیه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر که شرح کامل آن در نهج البلاغه آمده است را مدنظر قرار دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به اینکه رفت و آمد مدیران و مسئولان، رفتن یک خوب و آمدن خوبی دیگر است، اظهار کرد: این رفت و آمد‌ها به دنبال خود بیم و امید‌هایی به دنبال دارد. وی از تلاش‌های بسیار و ارزنده مهران فاطمی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم استاندار جدید نیز منشا خدمات ارزنده برای مردم یزد باشد.

آیت الله ناصری با اشاره به گزیده‌هایی از نامه‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر عنوان کرد: حضرت علی (ع) در این نامه به مالک اشتر فرمودند که ما تو را فرستادیم در سرزمینی که حاکمانی قبل از تو بوده اند و مردم آنجا به تو آن نگاهی را می‌کنند که به حاکمان قبل داشتند، اما باید تو برنامه دیگری داشته باشی.

وی با بیان اینکه حضرت چهار دستور به مالک می‌دهد، افزود: آبادی شهرها، جمع آوری خراج، اصلاح امور مردم و مقابله با دشمنان مردم باید در صدر کار‌های تو قرار گیرد.

امام جمعه یزد به تشریح این نامه در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: رام کردن نفس در هنگام سرکشی و دست برداشتن از آرزو‌های دراز، از مهمترین توصیه‌های حضرت به مالک اشتر بوده است.

وی به قرائت کامل این نامه پرداخت و بیان کرد: از بخشش خدا بی نیاز نیستی بنابراین از کیفر کردن شادی نکن و اگر از بزرگی دچار تکبر شدی به بزرگی پروردگار بنگر که از تو بزرگتر است.

آیت الله ناصری ادامه داد: همانگونه که حضرت علی (ع) توصیه کردند؛ بخیل را در مشورت کردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری باز می‌دارد و از تنگدستی می‌ترساند و با ترسو مشورت نکن که ترسو هم روحیه ات را در انجام کار‌ها سست می‌کند؛ همانا بخل و ترس و حرص ریشه آنها از بدگمانی به ریشه خداوند متعال است، استانداران و مدیران و مسئولان این توصیه‌ها را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: معتقدم که نامه مالک اشتر را باید همگان مطالعه کنند و این دستوراتی است که حضرت علی (ع) به همه مدیران، مسئولان، طلاب، روحانیون و ... داده است، زیرا برای رسیدن به تکامل باید مسیر تکامل را با استفاده از دستورات درست و اصولی طی کنیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: همه باید در راه اعتلای کلمه الله تلاش کنیم تا هم سعادت خود و هم مردم را تامین کنیم.

در این مراسم از خدمات مهران فاطمی تجلیل و محمدرضا بابایی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.