رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طرح خط اتوبوس تندرو (بی آر تی) به زودی از مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب قزوین اجرایی می‌شود.

ولی چگینی رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در حوزه اتوبوسرانی تصویب شد که حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی برای راه اندازی بی آر تی و ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی خریداری شود تا شاهد اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل و ترافیک درون شهری باشیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی سامانه‌های ATM و AFC (سامانه خودکار تهیه بلیط و دریافت کرایه و تسویه) در خصوص حمل و نقل و اتوبوسرانی نیز تصویب شد که یک نیاز ضروری برای شهر محسوب می‌شود.

چگینی بیان کرد: برنامه‌هایی برای اخذ مجوز در خصوص دریافت اوراق مشارکت در راستای تامین طرح‌های حمل و نقل، اتوبوسرانی و بازآفرینی شهری و زیست محیطی (پسماند شهری) تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال داریم که این لایحه جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

وی ادامه داد: برای تامین اعتبار این طرح‌های شهری که جهت مدیریت بهتر شهر و رضایت شهروندان صورت می‌گیرد، قرار شد ۵۰ درصد آن را شهرداری و ۵۰ درصد را دولت به صورت اوراق مشارکت در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار دهد.

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: احداث لندفیل برای مدیریت پسماند‌های شهری و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر یعنی اجرای طرح کلید به کلید و ارایه پروانه ساخت به صورت رایگان نیز در دستور کار شورای ششم قرار دارد که برای آن اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار