معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اولین و بزرگترین سرمایه‌گذاری زیرساخت ریلی به مبلغ ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اثربخشی خطوط ریلی منعقد شد.

جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن در برنامه جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع دوره احداث پروژه ریلی کرمان _ سیرجان با بیان اینکه امروز اولین و بزرگترین سرمایه گذاری زیرساخت ریلی به مبلغ ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان برای اثر بخشی خطوط ریلی منعقد شد گفت: مسیر ریلی کرمان_سیرجان امکان حمل بار تا ۹ و نیم میلیون تن  بار در سال  را دارد و امکان بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مسیر ۳۲۰ کیلومتر طول این مسیر کوتاه می شود و میزان تن کیلومتر و تناژ از این طریق کوتاه تر می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اتصال به نقاط چشمه های بار اولویت ماست و به ویژه  چشمه های بارهای فولادی و نفتی ، شیمیایی و اتصال به خطوط صنعتی را در برنامه های خود قرار داده ایم. 

ذاکری بیان کرد:  نگاه ملی به اتصال خطوط ریلی داریم و امید است با اثربخشی طول خط و اضافه شدن به شبکه هم حجم بار کل درآمد مجموعه افزایش یابد. به شرکت های سرمایه گذاری فراخوان داده ایم. از روزی که تقاضا دهند ظرف مدت  سه ماه پاسخ آنها را می دهیم و اگر همکاران در این مدت پاسخ ندهند طبق آیین نامه  پاسخ  آنها مثبت تلقی می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن  با بیان اینکه  برای افزایش جذابیت این بخش مشوق هایی از جمله ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ را پیش بینی کرده ایم گفت: در تبصره ۱۸ تمامی مبالغ به شرکا پرداخت شده و حدود ۲۰ درصد باقی مانده است که ظرف چند روز آینده این مبالغ هم تأمین و پرداخت می شود. در تبصره ۱۸ برای سال جدید ۳ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان  در نظر گرفته ایم که موارد آن از قبل پیش بینی و موارد آن تسهیل شده و سهم دولت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در شبکه حمل و نقل ریلی مسیرهای داریم که  مطالعات انجام شده است، گفت:  اتصال  به این خطوط ریلی  اثربخشی ملی  در اقتصاد حمل ونقل خواهد داشت و در قیمت تمام شده حمل کالا اثرگذار است. پیش بینی می شود با تعامل بیشتر و ارائه مشوق های بیشتر بتوانیم زمینه را برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

ذاکری گفت: امروز بزرگترین قرارداد در حوزه زیرساخت  های ریلی منعقد شده و امیدواریم این سرمایه گذاری به عنوان یک الگو برای محورهای دیگر محسوب شود. رویکرد جدید راه آهن  سرمايه گذارى در ناوگان ریلی مسافری است که به موقع  با پرداخت تسهیلات  می توانیم زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در این بخش فراهم کنیم.

ذاکری  گفت: مشکلات در حمل و نقل جاده‌ای و رسیدن فوتی ها در جاده های کشور به ۲۰ هزار نفر خود باعث می شود که  اتصال مراکز بار و مسافر به بخش ریلی  بیشتر در اولویت قرار گیرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 
برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار