مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: ۱۴ فقره مجوز پرورش آبزیان به ظرفیت تولید ۱۴۶ تن ماهیان پرورشی و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در سال گذشته صادر شد.

محمدرضا طاهری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری، گفت: پرورش ماهیان خاویاری در استان قم از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و رتبه اولین پرورش موفق ماهیان خاویاری در کشور را داراست.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قم، ادامه داد: ۹ مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ تن گوشت در استان فعالیت دارند.

طاهری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ میزان ۶۸ تُن ماهیان خاویاری و ۱۹۰ کیلو خاویار پرورشی تولید شده است، تصریح کرد: قم دارای رتبه ششم کشور در تولید گوشت ماهیان خاویاری و رتبه هفتم کشور در تولید خاویار پرورشی است.

 مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قم، عنوان کرد: اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های فنی و اعتباری به متقاضیان ساخت و تجهیز استخر‌های ذخیره آب دو منظوره پرورش ماهی، انجام بازدید‌های علمی و آموزشی آبزی پروران از مزارع الگویی و موفق پرورش آبزیان، برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در زمینه فنون تولید آبزیان، بازدید‌های کارشناسی ادواری از مزارع پرورش ماهی استان و ارائه توصیه‌های کارشناسی را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای حمایت از سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه شیلات است.

 مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قم، عنوان کرد: طی یک سال گذشته، پرداخت ۲۰۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره به ۹۷ واحد تولید آبزیان از سوی بنیاد برکت و همچنین معرفی ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی سرمایه ثابت و در گردش جهت پرورش آبزیان انجام شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه صدور ۱۴ فقره مجوز پرورش آبزیان به ظرفیت تولید ۱۴۶ تن ماهیان پرورشی و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در سال گذشته عنوان کرد.

 در سال ۱۴۰۲ میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تُن آبزیان پرورشی در استان قم تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان به ۲ هزار و ۷۰۰ تُن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار