مدیرعامل شرکت توزیع انرژی برق زنجان گفت:زنجان دارای بیش از ۵۰۰ هزار مشترک در هشت شهرستان بوده و هم اکنون ۹۵ درصد شبکه توزیع استان به کابل خودنگهدار مجهز شده‌ است.

پیام جوادی روز یکشنبه در بازدید از طرحهای توزیع و تامین برق مسکن ملی استان زنجان گفت: زنجان یکی از استان‌های صنعتی کشور بوده و بر همین اساس پایداری شبکه توزیع در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تحقق این امر صنایع بزرگ و کوچک و همچنین کشاورزان استان همکاری بسیار مطلوبی با مجموعه توزیع برق به خصوص در روزهای گرم سال داشتند.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از انرژی توزیع شده در استان در بخش‌های مولد، صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود، یادآور شد: ۵۲ درصد از برق توزیع شده در شبکه استان مربوط به بخش صنعت و ۲۱ درصد نیز در بخش کشاورزی است.

جوادی با اشاره به استفاده غیرمجاز از شبکه عمومی برق، ادامه داد: ظهور پدیده استخراج رمز ارز موجب افزایش سهم تلفات غیر فنی برق شد.

وی تصریح کرد: در روند کاهش تلفات طی سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی در آمار تلفات داشتیم و با برخی پروژه‌های در دست اجرا و مبارزه جدی با مصرف برق‌های غیر مجاز روند کاهش تلفات موفقیت آمیز بوده است.

جوادی حجم شبکه برق استان را بیش از ۱۵ هزار کیلومتر ذکر کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای تامین برق حدود ۲۰ هزار واحد مسکن ملی در این استان همزمان با پیشرفت فیزیکی آنها فراهم شد.

وی همچنین با اشاره به پروژه احداث فیبر نوری، خاطرنشان کرد: احداث فیبرنوری به طول ۵۸.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط اکیپ‌های بهره‌برداری و مهندسی دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شرکت انجام شده است.

جوادی افزود: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز روز گذشته از طرحهای توزیع و تامین برق مسکن ملی، کاهش تلفات، نصب ترانسفورماتور با هدف رفع ضعف ولتاژ بازدید و طرح لجستیک معکوس شرکت برق زنجان را افتتاح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.