مدیرعامل شرکت کالسیمین به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش روی که طی چند سال عنوان صادرکننده نمونه و ممتاز ملی را از آن خود کرده است از نحوه تعامل نهادهای دولتی به ویژه شرکت توزیع نیروی برق انتقاد کرد.

فرشاد صبری مدیرعامل شرکت کالسیمین روز چهارشنبه در نشست خبری، گفت: با وجود ضرر ۶ هزار میلیارد ریالی شرکت از قطعی های برق، شرکت توزیع نیروی برق زنجان هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال فاکتور هزینه خدمات برای این واحد تولیدی صادر کرده است.

صبری افزود: طی ۱۰ سال گذشته تاکید رهبر معظم انقلاب بر حوزه تولید و نامگذاری سال ها هم تحت سرفصل تولید بوده است ولی برخی سوء مدیریت های داخلی اجازه حل مشکلات را نمی دهد.

وی ادامه داد: ضربه ای که برخی مدیران نهادها و سازمان های دولتی که باید حامی صنعت و تولید باشند، به حوزه تولید می زنند، دشمن با تحریم هایش نتوانسته است بزند.

صبری خاطرنشان کرد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است انتظار می رود مسوولان و مدیران یک گام در راستای جهش تولید به سمت تولید کننده و صادرکننده بردارند ولی متاسفانه برخی مدیران همراهی لازم را با تولید ندارند.

وی ادامه‌داد: اگر می گوییم تولید و صادرات غیر نفتی باید رشد کند، پیش نیازش تولید پایدار است.

صبری با بیان اینکه امسال تامین برق مهمترین چالش حوزه تولید بود،افزود: ما با شرکت توزیع برق زنجان تفاهم نامه داشتیم ولی در عمل از تفاهم نامه خودشان هم عدول کردند و ما طی سه ماه تابستان سه هزار و ۵۰۰ تن از تولید جا ماندیم و ۶ هزار میلیارد ریال بودجه عملیاتی شرکت محقق نشد.

مدیرعامل شرکت شرکت کالسیمین با بیان اینکه این مجموعه تولیدی سهامی عام است و ما مسوول حفاظت از حقوق مردم هستیم، اظهار داشت: مشکلات دیگر حوزه تولید استان نحوه تعامل با سازمان محیط زیست و فقدان حمایت مطلوب اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از این واحد تولیدی و صنعتی است.

صبری گفت: واحد کالسیمین و شرکت های زیر مجموعه‌اش با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی کار مستقیم، مورد تحریم مستقیم آمریکا و وزارت خزانه داری آن قرار گرفتند و به رغم تحریم های ظالمانه و مستقیم آمریکا توانسته است ظرفیت تولید را طی چند سال گذشته به چهار برابر افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.