مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: آموزش، آرامش بخشی و هدایت افکار عمومی؛ سه رکن اقدامات اجتماعی و فرهنگی پدافند غیرعامل است.

خزاعی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در نشست کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان در صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در کارگروه اجتماعی و فرهنگی پدافند غیرعامل استان تلاش می‌شود ضمن آمادگی مردم و پرسنل ادارات، افکار عمومی با اجرای برنامه‌های آموزشی به سمت مسیر اصلی نظام و کشور هدایت شود تا از آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه وظایف دستگاه‌های اجرایی در پدافند غیرعامل در بازدید‌های دوره‌ای از این دستگاه‌ها به آنها ابلاغ می‌شود افزود: در مباحث اجتماعی و فرهنگی پدافند غیر عامل، دستگا‌هایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش در جبهه مقدم هستند.

خزاعی با اشاره به اهمیت درس آموزی از حوادث طبیعی و به ویژه انسان ساز در جامعه بیان کرد: اتفاقاتی شبیه آتش گرفتن پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند این هشدار را به ما می‌دهد که در خصوص اقدامات حوزه شیمیایی پدافند غیرعامل باید نامه‌ریزی‌های بیشتری صورت گیرد که در این خصوص خرید و تحویل یک دستگاه آمبولانس و خودروی آتش نشانی در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی در هفته پدافند غیرعامل انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اظهار کرد: همچنین وقوع این دست اتفاقات در صنایع این هشدار را به ما می‌دهد که باید مانور‌های سطح صنایع را افزایش دهیم تا آمادگی نیرو‌های آن دوچندان شود.

مدیر کل صدا و سیمای استان نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است نه برای یک زمان خاص گفت: پدافند غیرعامل سبب می‌شود آسیب پذیری ما در سطوح مختلف به حداقل کاهش یابد.

آینه‌دار افزود: برای پذیرش پدافند غیرعامل از سوی مردم باید دستورات پدافند را تبدیل به یک مطالبه کنیم تا ملکه ذهن مردم شود و پیگیر آن باشند.

وی گفت: آموزش همگانی باید در رأس پدافند غیرعامل قرار گیرد و تمامی دستگاه‌ها در محدوده فعالیت خود آموزش همگانی را اجرایی کنند تا بحث تولید محتوا جدی گرفته شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان همچنین از تهیه و پخش ۱۶۱ عنوان برنامه در بخش‌های صدا و سیما به مناسبت هفته‌ی پدافند غیرعامل خبر داد.

در این نشست از دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش و پرورش، ورزش جوانان و تبلیغات اسلامی خواسته شد در بحث آموزش پدافند غیرعامل به مردم و قشر جوان تلاش مضاعف داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار