رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو پیشنهاد بودجه ۱۴۵ همتی برای سال آینده برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک را داده است.

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای سال آینده بودجه پیشنهادی دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک در سازمان غذا و دارم ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است که امیدواریم با این بودجه موافقت شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته برای بودجه دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک مبلغ ۱۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با ۷۵ همت موافقت شد. تا به این لحظه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: طرح دارویار طرحی موفق بوده است و یارانه دارو مستقیم به مصرف کننده می رسد. حذف طرح دارو به معنای اختصاص و پرداخت ارز است که با محدودیت ارز این راه حل سخت خواهد بود.

محمدی ادامه داد: افزایش قیمت دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک متناسب با تورم خواهد بود و این افزایش قیمت باید توسط صندوق های بیمه گر پرداخت شود. 

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در بحث افزایش قیمت دارو ، تجهیزات پزشکی و شیر خشک که متناسب با تورم است، میزان پرداختی از جیب مردم نباید تغییر کند.

وی در خصوص تولید و تامین سرم افزود: در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین سرم و توزیع آن در سطح کشور نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار