رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: در راستای آمایش سرزمینی و با هدف حذف رشته های نامتناسب با بازار کار، ۱۵۵ کد رشته این دانشگاه طی ۲ سال اخیر حذف شده است.

شاهین فکور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد:  در سه سال اخیر جهت‌گیری متناسب با مأموریت و اساسنامه دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر دو رویکرد "آموزش متناسب با نیاز روز چ بازار و دوم کمک به اشتغال" صورت گرفته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با تأکید بر اینکه این دانشگاه چابک و پویا است، خاطر نشان کرد: رشته های تحصیلی این دانشگاه طبق نیاز بازار و شغل بازنگری شده است.

وی با ذکر اینکه آموزش متناسب بر نیاز در سه زیر محور، دوره‌های آموزشی مقطع‌دار، برنامه‌رهای درسی و دوره‌های کوتاه مدت انجام می‌شود، گفت: باید به سمت رشته‌های بازار محور حرکت کرد، مسئولان آموزشی استان کردستان موظف هستند براساس اخلاق حرفه‌ای و وجدان کاری رشته‌های نیاز استان را پایه‌گذاری کنند.

فکور یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در راستای آمایش سرزمینی و حذف کد رشته های نامتناسب با لا بازار کار، از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۳ حدود هشت هزار کد رشته را به ۴ هزار کد رشته تقلیل داد و این رقم در استان از ۳۵۰ کد رشته به ۲۰۰ کد رشته کاهش یافته است.

فکور اضافه کرد: این دانشگاه در چهار گروه آموزشی شامل "صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر" در حال آموزش است که بیشترین آمار اشتغال در گروه صنعت و فرهنگ و هنر و بیشترین آمار بیکاری در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی بوده است.

وی با عنوان اینکه ۴۳ درصد دانشجویان ذین دانشگاه شاغل و ۷۸ درصد فارغ‌التحصیلان خروجی از آن شاغل هستند، گفت: کمک به اشتغال رویکرد اصلی این مرکز آموزشی است، متولیان دانشگاه‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود باید به فکر اشتغال دانش آموختگان خود باشند.

 وی، اعلام کرد: تأسیس مراکز آموزشی جدید در جوار صنعت مریوان و بانه در دستور کار این دانشگاه است که امیدواریم با تضمین شغل  اجرا شود همچنین در طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان بیکار توسط دانشگاه علمی و کابردی نیز مصوب هیئت دولت را گرفته که کمک بزرگی به اشتغال خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.