وزیر امور خارجه امروز با بیان اینکه ایران خواهان تنش در منطقه نیست و البته آمادگی هر وضعیتی را دارد، گفت که هیچ کسی در منطقه به غیر از رژیم صهیونیستی، جنگ نمی‌خواهد.

 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه و در رأس هیأتی و در سومین دور از سفرهایش به منطقه و در مقصد نخست این سفر وارد بغداد شد، در جمع خبرنگاران و در تشریح اهداف این سفر بیان کرد: هدف سفر من رایزنی با دوستان در دولت عراق است و این در ادامه رایزنی‌هایی است که در منطقه داشتیم.

وی افزود: طبیعی است با دولت عراق همیشه رایزنی‌های بسیار نزدیک داشتیم و اشتراک مواضع بسیار نزدیکی بین دو کشور وجود دارد و لازم است در خصوص شرایط خاص منطقه بیشتر و از نزدیک با هم صحبت کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه خوشبختانه دولت، مردم و مرجعیت عراق تا الان مواضع بسیار خوبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان داشتند، یادآور شد: لازم است همبستگی بیشتری در خصوص جلوگیری از تلاش اسرائیل برای افزایش تنش در منطقه و افزایش احتمال جنگ و درگیری داشته باشیم، چیزی (جنگ و درگیری) که هیچ‌کس در منطقه خواهان آن نیست.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی بار دیگر با تأکید بر اینکه ما هم خواهان جنگ و تنش نیستیم، خاطرنشان کرد: اگرچه آمادگی کامل برای هر وضعیت و هر سناریویی را داریم و بار‌ها نیز اعلام کرده‌ایم.

عراقچی عنوان کرد: هیچ کسی در منطقه به غیر از رژیم صهیونیستی، جنگ نمی‌خواهد.

وی اضافه کرد: رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم و آمادگی‌های لازم را داریم، ولی طبیعی است هدف همه جلوگیری از فاجعه‌ای است که در منطقه می‌تواند رخ دهد.

 وزیر امور خارجه گفت که با دوستان در عراق ان‌شاءالله در این خصوص بحث‌هایی را خواهیم داشت.

این سفر سومین دور از سفر‌های عراقچی به منطقه در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوزات این رژیم به لبنان است. وزیر امور خارجه پیش از این و در دور نخست این سفر‌ها به بیروت و دمشق و در دور دوم به ریاض و دوحه رفت و با مقامات این کشور‌ها درباره شرایط جاری در منطقه به گفتگو پرداخت.

او امروز در بغداد نیز با فؤاد حسین وزیر خارجه و عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نخستین سفر خارجی مسعود پزشکیان که در اوایل آغاز به کار دولت به عراق انجام شد نیز او را همراهی کرد.

براساس اخبار رسانه‌ها عراقچی قرار است ظرف روز‌های آینده و در دور جدید سفرهایش به منطقه به مصر نیز سفر کند.

وی پیش از این و قبل از سفرش به ریاض اعلام کرده بود که قرار است به برخی پایتخت‌های منطقه سفر کند. وزیر خارجه پس از سفر به قطر هم عنوان کرد که رایزنی‌ها برای توقف جنایات صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار