مدیرکل استاندارد استان البرز از برگزاری نخستین نشست هم اندیشی تخصصی کارشناسان رسمی استاندارد استان خبر داد.

 محمد آیینی گفت: این نشست با حضور کارشناسان مذکور و مدیران ارشد سازمان ملی استاندارد در زمینه‌های تخصصی ارزیابی انطباق، اندازه شناسی، تایید صلاحیت، آموزش، توان افزایی و تدوین استاندارد‌های ملی برگزار شد.
وی افزود: بر اساس ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های تخصصی ذی‌صلاح را به عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده نمایند که در دوره تحولی سازمان، در نحوه انتخاب، فعالیت و به کارگیری کارشناسان رسمی استاندارد، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های جدیدی اتخاذ شد تا همه قشر‌های مستعد از جمله متخصصین، نخبگان دانشگاهی و اساتید از فرصت یکسان و برابری جهت انتخاب برخوردار شوند.
آئینی گفت: کارشناسان رسمی استاندارد بازو‌های اجرایی، نظارتی و تحقیقاتی سازمان ملی استاندارد در جامعه بوده و در ترویج فرهنگ و الزامات استاندارد نقشی اساسی برعهده دارند.
مدیرکل استاندارد البر گفت:پیشنهاد استاندارد‌های جدید مبتنی بر نیاز‌های جامعه، تدوین استاندارد‌های جدید و بازبینی استاندارد‌های قدیمی براساس رویکرد بومی و اسلامی از اهدافی است که در تایید صلاحیت کارشناسان رسمی استاندارد برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری می‌شود.

برچسب ها: استاندارد ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار