وزارت بهداشت فلسطین از فردا دور دوم کارزار واکسیناسیون در برابر فلج اطفال را در غزه آغاز خواهد کرد.

فلج اطفال از جمله مسری‌ترین ویروس‌هایی است که می‌تواند به سهولت در مناطق مختلف گسترش یابد. نگرانی صهیونیست‌ها از گسترش این ویروس در اراضی اشغالی در نهایت منجر به آن شد که مقامات تل آویو با کارزار واکسیناسیون در غزه موافقت کنند. 

به گزارش الجزیره، ماجد ابو رمضان، وزیر بهداشت فلسطین امروز (یکشنبه) اعلام کرد: دور دوم کارزار واکسیناسیون علیه فلج اطفال در میان کودکان زیر ۱۰ سال در غزه از فردا آغاز خواهد شد. 

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از این مقام فلسطینی می‌افزاید: موفقیت این کارزار به ادامه آتش بس‌های بشردوستانه از سوی اسراییل بستگی دارد، زیرا تنها در این صورت است که امدادگران می‌توانند در امنیت واکسن‌ها را در میان کودکان در سرتاسر غزه توزیع کنند. 

در طول دوره کارزار نخست واکسیناسیون، آتش بس‌های بشردوستانه در مناطق توافق شده از ساعت ۶ صبح تا ۱۵ بعداز ظهر اجرایی می‌شد. 

وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است بیش از ۵۹۱ هزار کودک فلسطینی در غزه دوز دوم واکسن فلج اطفال را دریافت کنند. این کار از سوی مراکز درمانی ثابت و تیم‌های امدادی که به صورت گردشی در مناطق مختلف اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، انجام خواهد شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار