معاون دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: امسال افزون بر ۴۶۰ مقاله علمی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در نمایه‌های بین المللی منتشر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به منظور ارائه اقدامات انجام یافته در حوزه پژوهشی و فناوری عرصه سلامت این دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شاخص میزان استناد به مقالات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از ۶۵ به عدد ۱۰۱ افرایش یافته است که این مساله نشانگر افرایش تعداد مقالات چاپ شده استادان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مجلات بین المللی بوده است.

 دکتر صابر قلی زاده با بیان اینکه شش ماه نخست سال جاری، افزون بر ۴۶۰ مقاله علمی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در نمایه‌های بین المللی منتشر شده است افزود: در این مدت ۱۴ نفر از اساتید دانشگاه جزو دو درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفته اند و هفت نفر نیز جز یک درصد اساتید پراستناد جهان قرار گرفته اند.

این مقام دانشگاهی به اقدامات حمایتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از تحقیق و پژوهش نیز اشاره کرد وافزود: در سال جاری برای حمایت از اجرای ۲۷۰ طرح تحقیقی و پایان نامه و ۲۸ طرح کلان تحقیقاتی بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ سال اخیر ۶ کنگره و سمینار ملی و بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شده است، افزود: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ارومیه جهش ۳۵ پله‌ای را در حوزه فناوری داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با بیان اینکه در ۲ سال اخیر عمده فعالیت دانشگاه بر اصلاح فرآیند‌های معیوب و ساختار‌های گذشته جهت چابک سازی فرآیند‌ها متمرکز بود، ادامه داد: با این حال اقدامات متعددی انجام و دستاورد‌هایی حاصل شد که استقلال و استقرار ساختمان معاونت تحقیقات و فناوری در یک مجموعه مجزا از جمله آنهاست.

دکتر قلی زاده با اشاره به لزوم ثبت جایگاه علمی دانشگاه در پایگاه‌های استنادی جهانی از جای گیری دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در بین  ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشور‌های عراق، ترکیه، لبنان، هند، پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.