نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس از رایزنی با ۱۰ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای رونق گردشگری این شهرستان‌ها خبر داد.

محمد خوش سیما گفت: مشکلات و چالش‌های مزمن شهرستان‌های گرمی و انگوت در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، مشکلات زیرساختی و عمرانی باعث شده است جمعیت شهرستان گرمی طی سالیان گذشته از ۱۲۰ به حدود ۶۵ هزار نفر کاهش یابد که نشانگر سیل مهاجرت از این منطقه به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر است.
نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۹۳ کیلومتر مرز شهرستان گرمی با جمهوری آذربایجان هیچگونه استفاده‌ای نمی‌شود افزود: برای راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، و گذر مرزی مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم و پیگیر استفاده از این ظرفیت هستیم.
او تصریح کرد: اگر از ظرفیت مرز شهرستان گرمی فعال شود، سایر ظرفیت‌های بالای این شهرستان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دامپروری نیز از ظرفیت‌های فوق‌العاده شهرستان‌های گرمی و انگوت که بلا استفاده است، به فعلیت خواهد رسید.
خوش سیما گفت: حداقل در مناطقی که منابع آبی وجود دارد نظیر حوزه سد‌های عمارت و تازه کند شهرستان انگوت، باید از ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری به نحو احسن استفاده کنیم و برای بخش صنعت نیز از آن سد‌ها منابع آب تخصیص داده شده است و می‌توان برای رونق کسب و کار مردم از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
او افزود: سرمایه‌گذارانی برای احیا و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های یاد شده در شهرستان‌های گرمی و انگوت اعلام آمادگی کرده‌اند که به امید خدا مردم در آینده نزدیک نتیجه پیگیری‌ها و کار‌های انجام گرفته را خواهند دید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.