معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از ارتقای وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه‌بندی بین المللی TIMES خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از ارتقای وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی بین المللی TIMES خبر داد و گفت: حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه بندی جهانی نسبت به سال ۲۰۲۴، افزایش ۲۵ درصدی داشته اشت.

 دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر افزود: نظام‌های رتبه بندی بین المللی معتبر به عنوان ابزار‌های مهم برای ارزیابی و مقایسه عملکرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سطح جهانی شناخته شده اند.

وی ادامه داد: این نظام‌ها با بهره گیری از معیار‌های مختلفی مانند کیفیت آموزش، پژوهش و اعتبار بین المللی، به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا جایگاه خود را در میان رقبای جهانی شناسایی کرده و به بهبود کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی خود بپردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد که در حال حاضر این نظام‌ها به مرجعی برای تعیین سطح اعتبار دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شده‌اند. حضور موثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام‌های معتبر رتبه بندی در سطح جهانی و بهره برداری هوشمندانه از آنها به افزایش درآمدها، ارتقای سطح علمی و فناوری، افزایش شهرت و توسعه تعاملات بین‌المللی و اعضای هیات علمی خواهد انجامید.

دکتر پناهی خاطرنشان کرد: در جدیدترین رتبه بندی تایمز جهانی سال ۲۰۲۵ تعداد ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی حضور یافته اند که نسبت به سال ۲۰۲۴ که ۲۴ دانشگاه از کشورمان حضور داشتند، ۶ دانشگاه علوم پزشکی نیز به این نظام رتبه بندی اضافه شده و رشد ۲۵ درصدی داشته است.

وی در توضیح رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه ۵۰۰-۴۰۱ رتبه اول را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است که این رتبه زیر ۵۰۰ بسیار باارزش است. دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۶۰۰-۵۰۱ رتبه دوم و تعداد ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی شامل، البرز، بابل، بقیه الله، ایران، کردستان، لرستان، مازندران، قزوین، شهید بهشتی، تبریز، ارومیه، با کسب رتبه ۶۰۱-۸۰۰ در رتبه سوم قرار گرفته اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین امتیاز را در زیرمعیار آموزش یا محیط یادگیری در کل کشور به دست آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار