معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ۴۰ هکتار از اراضی قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی ارتش در قزوین به بافت شهری الحاق شد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بیش از سه دهه است که مسئولان استان قزوین و شهرداران مختلف درصدد بودند تا مشکلات شمال شرقی قزوین را با خروج لشگر ۱۶ زرهی از بافت شهری محقق کنند که این مهم در مهر ماه جاری با تغییر کاربری ۴۰ هکتار از اراضی پادگان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی پادگان لشگر ۱۶ زرهی قزوین در راستای انتقال این پادگان به خارج از محدوده شهری بوده که در نخستین گام ۴۰ هکتار از اراضی پادگان به بافت شهری الحاق شد.

رجحانی بیان کرد: با تغییر ۴۰ هکتار از اراضی ارتش به محدود شهری، اراضی این ناحیه به ساخت مسکن و اماکن خدماتی رفاهی اختصاص پیدا کرده و منطقه شرقی ملاصدرا نیز ایجاد خواهد شد.

به گفته این مسئول، با توسعه این منطقه مشکلات زیادی از معابر شرقی قزوین برطرف شده و دسترسی به کمربندی آیت الله باریک نیز تسهیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: تاکید مسوولان استانی برای کاربری این منطقه بیشتر بر افزایش خدمات عمومی بوده و کاربری‌های مسکونی، آموزشی، تجاری، درمانی و مذهبی نیز در آن دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار