نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس ضمن بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا، گفت: بازدیدی که صورت گرفت بسیار پربار بود.

 علی خضریان، نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از نمایشگاه دائمی ساترا بازدید کرد و گفت: بازدیدی که صورت گرفت بسیار پربار بود و اطلاعات کاملی ارائه شد. سازمان تنظیم مقررات ساترا در حوزه تنظیم‌گری کار‌های گسترده‌ای دارد که بسیاری از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور از این فعالیت‌های گسترده فرهنگی اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه برای اطلاع‌رسانی به سایر نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی لازم بود و باید آن را ادامه بدهند تا نمایندگان مجلس اطلاعات کافی را داشته باشند. حوزه فضای مجازی مانند دریای بی‌کران است که هنوز برخی از مسئولان از این موضوع غفلت کردند و نمی‌دانند باید چه کاری انجام بدهند. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده بودند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم». این سخن نشان دهنده آن است که کار بسیار عظیمی است و در اینجا گوشه‌ای از آن را نشان دادند؛ لذا لازم است که همه جانبه مورد توجه قرار بگیرد.

خضریان حمایت از سکو‌های مختلفی داخلی که از ساترا و صدا و سیما مجوز دارند را ضرورت دیگری دانست و بیان کرد: بسیاری از این سکو‌ها در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند، اما، چون حامی مالی ندارند در میانه راه برای ادامه فعالیت دچار مشکل می‌شوند. برخی از سکو‌های بزرگ که رشد کرده‌اند، چه بسا اعتبارات بخش دولتی را هم جذب می‌کنند و بقیه سکو‌ها همانطور کوچک باقی می‌مانند؛ بنابراین باید برای این مسئله فکری کرد تا همه سکو‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خلاء‌های قانونی چه در حوزه تنظیم‌گری و چه جرم انگاری تخلفات سکو‌های نمایش خانگی وجود دارد که مسئولان ساترا آن بخش را توضیح دادند. این موارد لازم است در قالب پیشنهادات مدون به مجلس و به کمیسیون‌های تخصصی در زمان تدوین بودجه یا برخی از قوانین فرهنگی ارائه شود همچنین ساترا باید در زمانی که طرح‌ها و لوایح فرهنگی حوزه مجازی مطرح می‌شوند، در کنار معاونت پارلمانی صداوسیما فعال باشد. اگر اطلاعات به‌موقع به نمایندگان برسد می‌توانند در اصلاح قوانین و رفع خلاء‌های قانونی کمک کنند.

وی درباره سیر حرکتی ساترا در این سال‌ها گفت: تقسیم‌بندی روند تاریخی شکل گیری، فعالیت و تثبیت جایگاه تنظیمگری ساترا در چند حوزه که از آنها بازدید شد خیلی خوب پیش رفته است و از نقطه آغازین خود تاکنون بسیار پیشرفت کرده‌اند، اما هنوز میدان بسیار وسیع است و مجلس با کمک سازمان صدا و سیما باید به ارتقاء روند تنظیمگری ساترا شتاب بیشتری بدهد.

خضریان در مورد مسائل مربوط به مقاومت اسلامی مطرح شده در جلسه با مدیران ساترا اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ پیشنهاد در جلسه مدیران برخی نهاد‌های فعال در حوزه مقاومت اسلامی و مسئولین ساترا بیان شد که قرار شد سازمان تنظیم مقررات ساترا این موارد را پیگیری کند. همچنین بیش از ۴۰ انجمن فعال در حوزه مقاومت وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در فضای مجازی به طور خاص مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند. این حرکت ساترا که قصد دارد در آن حوزه ورود کند و فعالیت‌های سنتی را مدرن کند تا سکو‌های مختلف بهره ببرند، بسیار خوب و قابل توجه بود و باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد؛ ما در حوزه فرهنگی جبهه مقاومت محتوا‌های خوبی داریم که به اطلاع همه نمی‌رسد و باید بانکی از این اطلاعات وجود داشته باشد و در اختیار همه قرار بگیرد. در این رابطه ساترا قصد دارد در سایت خودش اقداماتی به انجام برساند و همینطور راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کند تا هر کدام از آنها برای ارائه فعالیت‌های خود در جهت حمایت از جبهه مقاومت سکویی به زبان‌های مختلف داشته باشند.

نایب‌رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: درحال حاضر جبهه مقاومت حوزه‌ای است که همه دنیا درگیر آن شده‌اند. در همه جای دنیا از ایران گرفته تا آمریکا کسانی که وجدان بیدار دارند علیه اسراییل شعار می‌دهند و تجمع برگزار میکنند، بنابراین در اینجا زبان مشترک برای حق مردم مظلوم فلسطین و غزه داریم و باید یک وحدت بشری برای رسیدن به حقوق بشر و مخالفت با جنایتکاران جنگی ایجاد کرد. این زبان مشترک را در بستر فضای مجازی بهتر می‌توان ایجاد کرد؛ لذا ساترا باید به سمتی برود که بتواند با استفاده از سکو‌های بین‌المللی و ترجمه زبان‌های مختلف این مورد را به سمع و نظر آنها برساند، مراودات مشترک بین سکو‌های داخلی و خارجی ایجاد کند و انجمن‌های حامی فلسطین و جبهه مقاومت که سنتی فعالیت می‌کنند را به سمت سکو‌های دیجیتال بکشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار