مدیر کل کمیته امداد کرمان گفت: خانوار‌ها و افرادی که دهک آنها زیر پنج باشد در صورت داشتن شرایط می‌توانند از خدمات معیشتی و اشتغال بهره‌مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به شرایط استفاده از خدمات کمیته امداد در حوزه معیشت اشاره کرد و گفت: خانوار‌ها و افرادی که دهک آنها زیر پنج باشد در صورت داشتن شرایط می‌توانند از خدمات معیشتی و اشتغال این نهاد بهره‌مند شوند.

ناصر عسکری نژاد افزود: کمیته امداد امام بر اساس وظایف خود و اصل ۴۳ قانون اساسی کشور، برنامه جامعی برای مبارزه با فقر و محرومیت و دستگیری از نیازمندان و مستمندان جامعه و یاری رسانی به این قشر از جامعه تحت عنوان طرح مددجویی تدارک دیده است که در این طرح افراد نیازمند بسته به عواملی، چون فقدان سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، معلولیت سرپرست و بیماری سرپرست یا استیصال و درماندگی پس از طی فرآیند شناسایی و برحسب نوع نیازمندی، مورد حمایت مستمر یا موردی کمیته امداد قرار می‎گیرند. 

وی افزود: سیاست اصلی کمیته امداد در این حمایت‌ها، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و خروج از چرخه نیازمندی است.

عسکری نژاد به شرایط تحت حمایت قرار گرفتن این نهاد اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار، سالمندان و افراد بیمار از کار افتاده که بیمه اجباری نداشته باشند و دهک آنها زیر سه است می‌توانند با مراجعه به سامانه سها به آدرس soha.emdad.ir مدارک، مستندات و آدرس محل سکونت خود را بارگذاری کنند و پس از بارگذاری مدارک، مددکار موظف است به آدرس ثبت شده مراجعه و وضعیت متقاضی را بررسی کند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه برای تحت حمایت قرار گرفتن و استفاده از خدمات این نهاد نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد نیست تصریح کرد: اقشار نیازمند می‌توانند از طریق سامانه‌های امداد هوشمند و حیات جهت استفاده از خدمات این نهاد اقدام کنند.

وی به شرایط استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد نیز اشاره کرد و بیان داشت: افراد بیکار متقاضی کار و زنان سرپرست خانوار دهک یک تا پنج و فاقد بیمه اجباری که دارای مجوز شعلی به روز هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه حیات به آدرس hayat.emdad.ir نسبت به ثبت درخواست خوداشتغالی اقدام و کارشناسان مربوطه درخواست متقاضی را بررسی و در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می‌توانند از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره‌مند شوند.

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار