فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف ۱۱ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از یک سوله متروکه در بخش لشت نشاء این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عیسی روشن قلب " هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 
وی در ادامه گفت:در راستای طرح مبارزه با با قاچاق کالا، مأموران انتظامی بخش لشت نشاء با انجام اقدامات فنی و میدانی از نگهداری و فعالیت تعدادی دستگاه‌های ماینر استخراج ارز دیجیتال درون یک سوله متروکه مطلع شده و جهت بررسی و پیگرد قانونی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود:پس از تحقیقات لازم و بررسی‌های دقیق و اطمینان از صحت موضوع:باهماهنگی قضایی از مکان مذکور بازدید و تعداد ۱۱ دستگاه ماینر استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال، یک دستگاه رایانه قابل حمل، به صورت فعال، به همراه سایر متعلقات کشف و در این خصوص ضمن تشکیل پرونده متهم ۳۹ ساله به مرجع قضایی معرفی شد.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
سرهنگ روشن قلب در پایان با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

برچسب ها: ارز ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.