صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد در طول ۳ هفته گذشته ۴۰۰ هزار کودک لبنانی آواره شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف درباره یک «نسل گمشده» در لبنان که با بحران‌های متعدد و اکنون حملات اسرائیل دست و پنجه نرم می‌کند، هشدار می‌دهد.

حمله اسرائیل به لبنان ۱.۲ میلیون نفر را از خانه‌های خود بیرون رانده است که اکثر آنها طی سه هفته گذشته به بیروت و سایر نقاط شمالی گریخته اند.

تد چایبان، معاون مدیر اجرایی یونیسف در امور بشردوستانه، از مدارسی که به پناهگاه برای آوارگان لبنانی تبدیل شده اند، بازدید کرد.

او گفت: «آنچه مرا تحت تأثیر قرار داد این است که این جنگ سه هفته‌ای تعداد زیادی از کودکان را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که امروز اینجا نشسته ایم، ۱.۲ میلیون کودک لبنانی از تحصیل محروم هستند. مدارس دولتی آنها یا از دسترس خارج شده اند، یا در اثر جنگ آسیب دیده اند یا به عنوان سرپناه مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

در همین حال، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید گزارش‌هایی دریافت کرده است که بیشتر کشته‌های حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در شمال لبنان زنان و کودکان بوده اند.

جرمی لارنس، سخنگوی این سازمان در نشست خبری ژنو گفت که «۱۲ زن و دو کودک» در میان کشته‌شدگان حمله در شهر «عیتو» مسیحی هستند. مقامات بهداشت لبنان اعلام کردند که در این حمله هوایی حداقل ۲۱ نفر کشته شدند.

مترجم: پورکند

برچسب ها: یونیسف ، جنگ لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار هر دو از نسل‌کشی در غزه و لنبان حمایت می‌کنند
۱۵:۱۳ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار هر دو از نسل‌کشی در غزه و لنبان حمایت می‌کنند
آخرین اخبار