مسئول جهاد دامپزشکی خوزستان گفت: در هفته دامپزشکی در ۱۷ شهرستان استان اردوی جهاد دامپزشکی برگزار و ۲۹۵ هزار خدمت رایگان ارائه شد.

محمد آنتیک چی مسئول جهاد دامپزشکی خوزستان گفت: به مناسبت هفته دامپزشکی در ۱۷ شهرستان استان خدمات رایگان دامپزشکی در قالب اردو‌های جهاد دامپزشکی برگزار گردید.

آنتیک چی با اشاره به این که در این اردو‌های جهاد دامپزشکی، بیش از ۲۹۵ هزار خدمت رایگان دامپزشکی توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام پذیرفت گفت: بالغ بر ۸۴ هزار نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز انجام پذیرفت و همزمان با واکسیناسیون دام‌های سنگین ۱۰۲ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام و بیش از ۴۷ هزار راس دام بر علیه انگل‌های خارجی مورد سمپاشی قرار گرفت.

وی همچنین افزود: ۱۸۶ قلاده از سگ‌های نگهبان و گله توسط اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در شهرستان‌های هدف تحت واکسیناسیون هاری قرار گرفتند.

آنتیک چی فرد در ادامه بیان کرد: در این اقدام جهادی دامپزشکی ۳۹ هزار مورد بررسی و پایش هدفمند بیماری‌های دام و طیور در مناطق از پیش تعیین شده جهت ردیابی و پیشگیری از بروز بیماری انجام پذیرفت.

مسئول جهاد دامپزشکی خوزستان همچنین گفت: ۲۴۰۰ مورد دام و طیور بیمار توسط کارشناسان دامپزشکی استان تحت پوشش ویزیت و درمان دارویی رایگان قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش آموزش در راستای پیشگیری از وقوع بیماری‌های دامی در مناطق روستایی و عشایری عنوان نمود: ۷۷۳ نفر ساعت با راهکاری‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری‌های دامی آشنا گردیدند.

آنتیک چی در پایان افزود: امیداواریم با برگزاری اردو‌های جهاد دامپزشکی بتوانیم حداکثر خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی را در کوتاه‌ترین بازه زمانی در دورترین مناطق محروم استان ارائه نماییم

برچسب ها: دامپزشکی ، ویزیت دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار