امین زندگانی بازیگر برجسته سینما، تلویزیون از اهمیت آموزش و تجربه بازیگران نسل جوان و سپری کردن زمانی مناسب برای رسیدن به اوج بازیگری سخن گفت.

سریال تلویزیونی طوبی یک از پرطرفدارترین سریال های تلویزیونی سال های اخیر است که با استقبال خوب مخاطبان خود همراه شده است.  امین زندگانی و شبنم قربانی نقش های اصلی  مجموعه تلویزیونی طوبی هستند که به ایفای نقش در این سریال پرداخته اند. 

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون درباره واکنش مخاطبین سریال طوبی بیان کرد: قاعدتا وقتی شما در خیابان راه می‌روید و کارهای روزمره خود را انجام می‌دهید مخاطب سریال را می‌توانید رخ به رخ ببینید و چهره به چهره با واکنش این عزیزان مواجه شوید ولی وقتی از دزفول، کرمانشاه، اراک و... تماس هست خیلی خوشحال می‌شویم و خیلی جذاب است که تلویزیون چنین گستردگی‌ای را دارد. 

وی ادامه داد: ان‌شاءالله ما در سال شاهد یک سریال موفق نباشیم، یعنی همه سریال‌ها بتوانند در چشم مخاطبان بنشینند و خوش بنشینند که مخاطبین بتوانند اینگونه ارتباط برقرار کنند. خب چنین امری نیازمند یک سری تغییرات از جمله نحوه تولید، بازنگری در کارها و استفاده از توانمندی پیشکسوتان است؛ متاسفانه طی یک یا دو دهه اخیر تلویزیون یک مقدار برای مشق کردن خیلی از دوستان در همه عرصه‌ها چه کارگردانی و چه بازیگری شده است.

وی افزود: بنظر من باید خورد خورد این اتفاق بیوافتد، خیلی وقت‌ها خیلی از عزیزانی که شاهد توانمندیشان آنقدر نبوده که بتوانند مسئولیت یک سریال را به دوش بکشند اما متاسفانه باعث شد برای یک نقش بزرگ انتخاب شوند و این امر باعث شد یک مجموعه در چشم مخاطب ننشینید.  خب این دوستان اگر به تدریج و با پروسه‌ای که زمان‌بر است وارد چنین امری شوند، قاعدتا پس از یک دهه می‌توانند نقش‌های خیلی پررنگ‌تر و قوی‌تر را بازی کنند.

اهمیت تخصصی‌گرایی به جای روابط و ضوابط

امین زندگانی بیان کرد: اگر ما در کشورهای منطقه نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که چقدر توان بازی، کارگردانی و ساخت آثارشان بالا رفته است و زمانی که جنس بازی برخی کشور‌ها برای ما شوخی و بازی بود، الآن بازی‌های درخشان و بی‌نظیری دارند و همانطور در سطح جهان و بین‌المللی درحال دیده شدن هستند. ایران هم باتوجه به پتانسیل نسل جوان و پیشکسوت خود می‌تواند این جایگاه را در سطح منطقه و به تدریج در جهان کسب کند؛ اما به شرطی که تخصص‌گرایی جای ضوابطی که متاسفانه ایجاد روابط و محدویت هایی کرده است را بگیرد و در حقیقت توانمندی پیشکسوتانمان لحاظ شود تا بتوانیم تولید آثار داشته باشیم.

مسیر رشد بازیگران جوان از طریق آموزش و تجربه 

وی با تاکید بر بی‌نظیر بودن فیلمنامه امیرجهانی نویسنده سریال طوبی از ایفای نقش نسل جوان اینگونه گفت: نسل جوان بی‌نظیر بودند و یک بخشی از این بی‌نظیر بودنشان انتخاب دوستان بود. اینکه بچه‌ها با کسوت تئاتر و در حقیقت با تجربه تئاتر پا به عرصه سریال طوبی گذاشتند این نشان دهنده این است که مبحث آموزش و تجربه وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند یک بازیگر جوان را به اوج برساند که این اتفاق هم تثبیت شد.

زمان رسیدن به یک بازیگر پخته طولانی است

امین زندگی بازیگر برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر تصریح کرد: امیدوارم دهه هشتادی‌های عزیز به دوره های آموزشی خود بسنده نکنند. چون ما میزان جذب دانشجویانمان در دانشگاه بسیار بالا رفته است و سیستم آموزشی ما به دلیل افزایش جذب دانشجو آنقدری که باید تاثیر گذار نیست. دانشکده‌های علمی کاربردی و آموزشکده‌های خصوصی همه یک بازار عرضه زیادی ایجاد کرده که کیفیت آموزشی را پایین آورده است. امیدوارم خود بچه‌ها زمانی که در دانشگاه یا آموزشگاه هستند این تایم را محترم بشمارند و به کسب تجربه یعنی تمرین مداوم و روتین این اتفاق را اینگونه رقم بزنند. 

وی ادامه داد: قاعدتا نسل جدید  می‌توانند با توجه به اینکه دسترسی به منابع خارجی که نسبت به دوره‌ ما خیلی راحت تر شده است که در آن زمان باید برای پیدا کردن یک کتاب سال‌ها به دنبال یک کتابفروشی دست دوم فروش بودیم تا کتاب را پیدا کنیم، این نسل قاعدتا می‌توانند به راحتی از این فرصت استفاده کنند و بدانند که زمان رسیدن و تبدیل شدن به یک بازیگر پخته طولانی است.

خبرنگار: زهرا بالاور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار