یکی از مقامات ارشد جنبش حماس گفت: طرح رژیم اشغالگر با اجرای مرحله جدیدی از نسل کشی به منظور جداسازی شمال نوار غزه و آواره کردن جمعیت آن، محکوم به شکست است.

شبکه القدس گزارش داد، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس اظهار داشت: ارتش رژیم اشغالگر درحال نسل‌کشی در شمال نوار غزه است و زیرساخت‌ها و چاه‌های آب را تخریب می‌کند؛ عملیات جنایتکارانه ارتش اشغالگر در این منطقه برای یازدهمین روز متوالی ادامه دارد.

اسامه حمدان گفت: آنچه در شمال نوار غزه به ویژه در جبالیا اتفاق می‌افتد، یک نسل کشی کامل است؛ ده‌ها جسد هنوز زیر آوار هستند و در خیابان‌های جبالیا و اردوگاه آن روی زمین مانده‌اند و گروه‌های امداد و نجات نمی‌توانند آنها را پیدا کنند.

وی افزود: تجاوز به شمال غزه در سایه وجود گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه رژیم اشغالگر، اجرای مرحله جدیدی از نسل کشی را با هدف جداسازی شمال نوار غزه و آواره کردن جمعیت آن آغاز کرده است.

این مقام حماس تاکید کرد: طرح به اصطلاح ژنرال‌ها نقطه اوج یک سال نسل کشی وحشیانه است که در آن ارتش رژیم اشغالگر از همه ابزار‌های قتل و تروریسم استفاده کرد. با این حال طرح ژنرال‌ها به دلیل پایداری مقاومت و رزمندگان آن محکوم به شکست است و طرح اشغال شمال نوار غزه در مقابل استواری ملت ثابت قدم و صبور ما نابود خواهد شد.

حمدان ادامه داد: کشتار‌های انجام شده جنگ نیست، بلکه جنایات تمام عیار، تجاوز آشکار و نقض واضح قوانین بین‌المللی است و چشم پوشی جامعه بین‌المللی بر جنایت آوارگی صد‌ها هزار نفر، نشان دهنده نقض بی‌سابقه ارزش‌های انسانی و مبانی سازمان‌های بین‌المللی است.

اسامه حمدان اضافه کرد: ما بار دیگر درخواست خود را از جامعه بین المللی برای اعمال تصمیمات محافظت کننده از غیرنظامیان بی‌دفاع و متوقف کننده جنگ نسل کشی علیه آنها، تکرار می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی برای یازدهمین روز متوالی، شمال نوار غزه را محاصره کرده و هر روز مرتکب یک جنایت نسل‌کشی جدید در این منطقه می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با محاصره شمال نوار غزه و بمباران آن در تلاش است تا اهالی این منطقه را آواره و آنها را ناگزیر به کوچ اجباری کند.

براساس طرحی که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند، فلسطینی‌های باقیمانده در شمال نوار غزه را «نظامی» به شمار آورده و کشتن و محروم کردن آنها از غذا را مجاز می‌داند.

در صورتی که طرح مذکور اجرا شود، صد‌ها هزار فلسطینی که مایل یا قادر به ترک خانه‌هایشان در شمال نوار غزه نیستند به محاصره درخواهند آمد.

مقامات صهیونیست در این باره گفته‌اند در صورتی که طرح مذکور، به نتیجه مطلوب برسد می‌توان آن را در سایر مناطق نوار غزه تکرار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار