مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد جمعیت معلولان تحت پوشش بهزیستی استان ۵۹ هزار و ۲۸۱ نفر است که ۷ هزار و ۲۲۶ نفر دارای معلولیت بینایی هستند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷ هزار نفر از معلولان در استان مشکل بینایی دارند، گفت: ۶ هزار و ۴۲ نفر از معلولان بینایی استان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲۳ میلیون ریال هزینه درمان برای ۲۶ نفر از افراد دارای معلولیت بینایی طی امسال پرداخت شده، بیان کرد: برای ۱۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت بینایی نیز ماهانه مبلغ ۲۱ میلیون ریال حق پرستاری (خانواده محور) واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وسایل کمک توانبخشی شامل ۲۰۰ عدد قلم قرآنی به ارزش سه میلیارد ریال، ۵۰ عدد شطرنج ویژه افراد دارای معلولیت بینایی، ۲۰۰ عدد اسپیکر فلش به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، ۲۰۰ عدد فلش به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال و دستگاه چاپگر به ارزش ۶ میلیارد ریال برای انان تهیه شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی اظهار کرد: غربالگری بینایی ۵۱ هزار و ۱۱۷ کودک در راستای کاهش مشکلات بینایی امسال محقق شد که از بین کودکان غربال شده، یک هزار و ۹۵۰ کودک جهت معاینات تخصصی به مراکز بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شده اند.

محمدپوری اضافه کرد: مناسب سازی مسکن بخشی از اقدامات بهزیستی در راستای توانمندسازی معلولان استان است که امسال مناسب‌سازی مسکن برای سه نفر از متقاضیان کم بینا و نابینای تحت پوشش انجام شده و تا پایان سال نیز با جذب اعتبار این میزان خدمات افزایش خواهد یافت.

وی گفت: امسال کمک هزینه تحصیلی ۵۲۶ دانش‌آموز با معلولیت بینایی و ۲۵ دانشجوی دولتی با معلولیت بینایی پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.