یک منبع در وزارت دفاع انگلیس وضعیت نبرد در اوکراین را برای نیرو‌های این کشور بحرانی توصیف کرد.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع انگلیس، این وزارتخانه وضعیت نبرد اوکراین را برای نیرو‌های ارتش این کشور را بحرانی توصیف کرد.

براساس گزارش آر تی، به نوشته این روزنامه انگلیسی اوکراین در آستانه شکست در جنگ با روسیه است و این برای غرب بسیار خطرناک است. از سویی دیگر ستاد کل ارتش اوکراین اخیرا اعلام کرد که وضعیت برای نیروهایش در خط مقدم جنگ سخت است.

بسیاری از کارشناسان، تحلیل‌گران و گزارش‌های غربی به وضعیت فاجعه‌باری که نیرو‌های کی‌یف در نبرد متحمل شده‌اند، در بحبوحه تلفات سنگین در صفوف خود، همزمان با اظهارات جدید برخی از کشور‌های غربی مبنی بر لزوم آغاز حل دیپلماتیک مناقشه اشاره می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز اخیرا از بدست کنترل شهر لیوادنویه در استان زاپوروژیه و ادامه پیشروی نیرو‌های این کشور در تمامی محور‌ها خبر داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که از آغاز درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین تا کنون، نیروهای نظامی کی یف ۶۴۶ فروند هواپیما، ۲۸۳ فروند بالگرد و ۳۳ هزار و ۵۴۴ فروند پهپاد خود را از دست داده‌اند.

از سویی دیگر الینا والتونن، وزیر خارجه فنلاند به تازگی گفته است کشورهای غربی از کمک به اوکراین شدیدا خسته هستند و امیدوارند زودتر این درگیری حل‌وفصل شود. اوکراین در فوریه ۲۰۲۵ وارد سومین سال جنگ خواهد شد و وضعیت این کشور هم‌اکنون در وضعیت سخت‌تری به نسبت قبل قرار دارد. ارتش اوکراین در شرق نیروهای خود را از دست می‌دهد و به‌رغم حملات غیرمنتظره‌ای که به کورسک روسیه داشته و هم‌چنین تسلیحات زیادی که از غرب دریافت می‌کند، قادر به حفظ مواضع خود نیست.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار