شهردار کازرون از آغاز فاز نخست عملیات احیا و مرمت گذر مرشد با مشارکت شهرداری و اداره میراث فرهنگی با اعتبار ٣٠ میلیارد ریال خبر داد.

رضا نوذری شهردار کازرون اظهار کرد: شهرداری کازرون به منظور احیا و مرمت آثار تاریخی، ساماندهی گذر مرشد را با مشارکت اداره میراث فرهنگی در دستور کار قرار داد. 

او افزود: ساماندهی گذر مرشد توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی طراحی شده و سپس در جلسه ستاد باز آفرینی شهرستان به تصویب رسیده است.

 نوذری، اعتبار این طرح را در فاز نخست ٣٠ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح مشارکتی، شهرداری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اداره میراث فرهنگی هم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داده اند. 

شهردار کازرون گفت: هم اکنون عملیات اجرای این طرح شامل خاکبرداری، کف سازی، سنگفرش، مرمت دیوار‌ها و احیای حوض گنج آباد، در حال انجام است. 

او، همچنین به ساماندهی بازار نمدمال‌ها اشاره و تصریح کرد: بازار نمد مال‌ها که جزو بافت تاریخی است، زیرسازی و کانیوگذاری آن انجام شده، و طی روز‌های آینده سنگ فرش آن انجام خواهد شد. 

شیخ ابواسحاق کازرونی بنیانگذار سلسله کازرونیه و صوفی نامدار قرن چهارم هجری است. او در ترویج دین اسلام در کازرون نقش مهمی داشت.

آرامگاه شیخ ابواسحاق کازرونی در شرق شهر کازرون قرار گرفته است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار