بازیگر نمایش «سلاخ» بیان کرد: «سلاخ» جنبه‌های مختلف انسان را به نمایش می‌گذارد چراکه هنر مانند آیینه در ذات خود وظیفه روشن گری دارد.

نمایش سلاخ به نویسندگی نیکلاس بیلن و کاگردانی آناهیتا آقا طاهر از ۸ تا ۲۸ مهر روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه اجرا است. پانته آ مرزبانیان بازیگر این نمایش است و در گفت‌وگویی با این بازیگر به جزئیات بیشتر این نمایش پرداخته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان: درباره نمایش «سلاخ» و شیوه اجرایی آن برای مان بگویید.

پانته آ مرزبانیان: سلاخ به عنوان یک نمایشنامه در اولین برخورد بسیار برایم جذاب بود. نمایش سلاخ کاملا متنی پرداخته شده و انسانی دارد.خانم آقا طاهر نیز روی این جنبه های متن تاکید داشتند و حتی با تغییراتی که داشتیم به نظرم این جنبه ها پررنگ تر شده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: فکر می کنید این نمایش در تلاش است تا چه حرفی را به مخاطب خود بزند؟
 
پانته آ مرزبانیان: سلاخ در تلاش است جنبه های مختلف انسان را به نمایش بگذارد. جنبه های تاریک و دلیل پیدایش این تاریکی‌ها که قطعا از تولد با ما نیست بلکه در طول زندگی با ما همراه می‌شوند و ما هم به راحتی می‌توانیم آن را به دیگران انتقال دهیم باعث ادامه پیدا کردن این سیکل تاریک می‌شود.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: چرا بازی در این نمایش را در این برهه زمانی مناسب دیدید؟
 
 پانته آ مرزبانیان: گمان می‌کنم در دوره ای زیست می‌کنیم که متاسفانه تاریکی و تلخی انسان ها زیاد شده  است و این آسیب زدن به سادگی رخ می‌دهد. امیدوارم هنر در این زمانه کمک کند تا شاید برخی انسان‌ها خود را از این چرخه تاریک نجات دهند و این تاریکی جایی متوقف شود. به گمانم سلاخ  چنین دلیل درستی برای اجرا در این زمانه دارد.
 
باشگاه خبرنگاران جوان: پرداخت به امور اجتماعی و روانشناختی در عرصه تئاتر و سینما کشورمان امروزه به شدت درحال افزایش است؛ علت چیست؟

پانته آ مرزبانیان: به نظرم دلیل پرداخت به ابعاد روانشناختی در هنر شاید این باشد که این بعد از انسان این روزها بسیار مهم هستند، طوری که به هر جایی نگاه می‌کنی شبه روانشناخت ها را می بینی که محصول بی ارزش و تقلبی خود را به مردم عرضه می‌کنند، اما متاسفانه پرداخت درست و شناخت روشن بسیار کم است. هنر به ذات وظیفه روشن گری دارد و وقتی هنر در قامت یک آینه به انعکاس واقعیت روح انسان بپردازد شناخت در ایده آل ترین شکل حاصل خواهد شد. هنر می‌تواند تا این اندازه اثر بخش باشد و من امیدوارم که نمایش سلاخ اینگونه باشد.

ما درنمایش دیالوگی داریم که بسیار زیباست و به نظرم آمد که چکیده آن چیزی است که من دوست دارم نمایش سلاخ به آن برسد: «آیریس روزنه ای که نور و از دل تاریکی عبور میده سرچشمه نوره تو دل تاریکی اما اسم یه گلم هست گلی با گلبرگ های بنفش زنبق»

شیان ذکر است این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ و پانزده و به مدت ۶۵ دقیقه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه اجرا است.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار