مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۲۵ درصد از قرارداد‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران، مربوط به صنایع تبدیلی کشاورزی است.

هاشم علایی گفت: یک چهارم از قرارداد‌های واگذار شده به سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در زون غذایی، دارویی و بهداشتی قرار دارند که این موضوع نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین سهم واگذاری‌های انجامی در شهرک‌های استان مربوط به صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با ۲۵ درصد و کمترین آن مربوط به صنایع برق و الکترونیک با سه درصد است، افزود: این آمار نشان از نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و برنامه‌ریزی برای حمایت از این نوع صنایع است.
او با بیان اینکه شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بر اساس رعایت زون‌بندی و ملاحظات زیست محیطی است، گفت: زون‌های شیمیایی با ۲۱ درصد، فلزی با ۲۱ درصد، سلولزی با ۱۵ درصد، کانی غیرفلزی با هفت درصد، خدماتی با ۶ درصد و نساجی با پنج درصد به ترتیب سهم هر زون در شهرک‌های صنعتی بوده است.
علایی افزود: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که از این بین، ۷۳۵ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی قرارداد‌ها از مرحله تخصیص زمین تا نصب ماشین‌آلات در حال اجرای ساخت و ساز طرح تولیدی خود قرار دارند.
او در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشوق‌های ارائه شده، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی هستیم که واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط، تخفیف تا ۵۰ درصدی حق بهره‌برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحد‌های تولیدی از جمله مشوقاتی است که برای ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه الکترونیکی خبر داد و گفت: برای شفاف‌سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا با شفاف‌سازی، تسهیل امور و کاهش مراجعات حضوری متقاضیان بتوانند بدون مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی، با مشاهده قطعات خالی نسبت به ثبت درخواست دریافت زمین صنعتی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.