مسائل و مشکلات بهداشت و درمان استان قم در نخستین نشست مشورتی نخبگان حوزه سلامت استان قم با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش، رئیس مجمع نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری نشست مشورتی با نخبگان حوزه سلامت استان قم را شنیدن درد دل‌های مسئولان و فعالان حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: مقرر شد این نشست به صورت فصلی برگزار شود.

روانبخش افزود: همچنین کمیته‌های مختلفی زیر مجموعه این کارگروه تشکیل می‌شود تا موضوعات را به صورت تخصصی بررسی و نتایج را به نشست مشورتی ارائه دهد.

منان رئیسی، دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم مسائل معیشتی و کمبود سرانه در درمانی و بهداشتی و تعیین تکلیف مدیریت استان را از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست برشمرد و گفت: البته این جلسه به منظور جمع آوری آسیب شناسی و جمع‌بندی اطلاعات فعالان این حوزه بود و در جلسات آینده به راهکار‌ها و راه حل‌های حل مشکلات خواهیم پرداخت.

او با اشاره به مهاجرت برخی از نخبگان و کارکنان حوزه بهداشت و درمان را یکی دیگر از مشکلات پیش رو دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از ریشه این مهاجرت‌ها در مسائل اقتصادی نهفته است که باید مجلس با ریل گذاری درست این نقیصه را برطرف کند.

 نماینده مجلس یادآور شد: امروز متاسفانه در سرانه درمانی وآموزشی و ورزشی استان قم پایین‌تر از شاخص‌های کشوری قرار دارد که به عنوان مثال در سرانه فضایی بهداشتی درمانی استان قم هم اکنون یک تخت است که باید بر اساس استاندارد‌های کشور و بین المللی باید تا دو برابر افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و دبیر این نشست هم با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است خاطرنشان کرد: سهم استان قم در این موضوع بیش از یک هزار نفر است که می‌تواند کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را تحت تاثیر قرار دهد.

پوررضا افزود: این جلسه می‌کوشد تا کمبود‌ها و پیشنهاد‌ها به صورت فنی و تخصصی از کارشناسان و متولیان به صورت طرح در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد تا در نهایت به عنوان طرح‌های ملی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار