مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از مدارس به عنوان مراکز آموزشی ضمن خدمت در راستای توانمندسازی معلمان یاد کرد و گفت: توجه به کودکستان‌ها به عنوان مراکز زیربنایی دوره ابتدایی بسیار حائز اهمیت است.

حسن بروشکی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی زاهدان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ضمن ارائه آماری از وضعیت مدارس، کلاس‌ها و دانش آموزان دوره ابتدایی در سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین اولویت دستگاه تعلیم و تربیت استان توجه ویژه به مدارس دولتی و به خصوص در دوره ابتدایی به عنوان زیربنای نظام آموزشی و تربیتی خواهد بود.
وی افزود: توجه به کودکستان‌ها به عنوان مراکز زیربنایی دوره ابتدایی و آمادگی بیش از پیش کودکان برای ورود به چرخه تحصیل در دستور کار قرار دارد.
بروشکی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۲۷۴۰ کودک در سامانه مربوط به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت اطلاعات کرده‌اند و در سیستان و بلوچستان ۵۲۲ مرکز فعال کودکستانی در حوزه دختران و پسران مشغول به فعالیت هستند.
بروشکی بیان داشت: کیفیت بخشی آموزشی و توانمندسازی معلمان و مدیران دو رویکرد مهم در سال تحصیلی جدید خواهد بود و در این راستا تلاش خواهد شد از همه بسترهای درون و برون سازمانی بهره‌گیری صحیحی صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: حضور مولفین و مدرسین کشوری کتب درسی کمک شایانی به ایجاد تغییر در نگاه معلمان و توسعه و بسط عدالت آموزشی خواهد کرد؛ از همین روی با هدف به روز بودن دانش معلمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی نیروها با جدیت دنبال و پیگیری شده و می‌شود.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد هر مدرسه تبدیل به یک مرکز آموزشی ضمن خدمت در راستای توانمندسازی همکاران شود و برای تحقق این مهم از همه توان و ظرفیت‌ها باید به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره جست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار