مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان ۴۹۱۰ مدرسه ابتدایی دولتی و غیر دولتی در قالب ۲۲۶۲۷ کلاس درس با حضور بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید مشغول فعالیت هستند.

حسن بروشکی در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید؛ اظهار داشت: با هدف توسعه عدالت آموزشی و بهره‌مند شدن دانش آموزان از نعمت سواد در جای جای استان و مناطق دور افتاده و صعب العبور نیز کلاس درس برپا شده است و موید این مطلب وجود ۴۴۱ مدرسه با آمار زیر ۱۰ نفر در برخی روستاهای استان می‌باشد.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۴۹۱۰ مدرسه ابتدایی دولتی و غیردولتی در قالب ۲۲۶۲۷ کلاس درس با حضور بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید مشغول فعالیت هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دو رویکرد مهم آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید، کیفیت بخشی آموزشی و توانمندسازی معلمان است که با اولویت توجه ویژه به مدارس دولتی دنبال می‌شوند.
بروشکی گفت: در حوزه کیفیت بخشی با بهره‌گیری از توان و دانش سرگروه‌های آموزشی و حضور فعال معلمان در جلسات گروه‌های درسی مختلف، سعی در افزایش بهره‌وری و توان علمی همکاران داریم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی معلمان نیز تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از بسترهای درون و برون سازمانی این مهم را با جدیت دنبال کنیم؛ از همین روی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تحلیل و بررسی مفاهیم و کتب درسی، کمک شایانی در راستای به روز شدن دانش و معلمان خواهد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: ظرفیت‌های مختلفی در مسیر توانمندسازی معلمان در سیستان و بلوچستان پای کار آمده‌اند که از آن جمله می‌توان به نقش بی‌بدیل کمیسیون مدرسه یاری کشور و موسساتی همچون رویش مهر، آل یاسین، مردم، محبت، السابقون، رهیار، از غربت تا غربت، میزان و بسیاری دیگر از این گروه‌های جهادی علمی یاد کرد.
حسن بروشکی ادامه داد: فعالیت این گروه‌ها و موسسات جهادی آموزشی در طی سال تحصیلی به صورت مستمر و مداوم است و علاوه بر توانمندسازی معلمان در حوزه تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیز فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار