با انجام عملیات بتن‌ریزی بیش از۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی در کلانشهر شیراز، ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین بتن‌ریزی تقاطعات شهری شکسته شد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز شامگاه چهارشنبه در حاشیه انجام عملیات بتن‌ریزی بیش از ۳۵۰۰ مترمکعب عرشه پل‌های تقاطع غیرهمسطح نواب صفوی که با اجرای آن ثبت رکورد ملی حجیم‌ترین بتن‌ریزی تقاطعات شهری شکسته شد، گفت: پل شماره سه این تقاطع دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: پل شماره یک این پروژه نیز تا پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسد و با افتتاح آن شاهد تسهیل ترافیک خواهیم بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه این تقاطع به طور کامل تا دهه فجر به افتتاح می‌رسد، عنوان کرد: هفته گذشته یک بسته عمرانی، فرهنگی و ورزشی به افتتاح رسید.

هفته آینده نیز محور شمالی بزرگراه کوهسار مهدی (عج) که مشتمل بر نام مبارک شهید سلیمانی و آیت‌الله حائری شیرازی به بهره‌برداری می‌رسد و موجبات رضایتمندی مردم و تسهیل در عبور و مرور و تردد را فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز گفت: این تقاطع نمونه یکی از کار‌های بزرگ در جنوب کشور است و به مثابه اقداماتی است که «می‌شود و می‌توانیم» را معنا می‌کند.

رضا محمدیان خاطرنشان کرد: این پروژه سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد و به جز تحهیز کارگاه و چند شمع، اتفاق خاصی نیفتاد و در نهایت در دور ششم شورای شهر شیراز با همت بلند مدیریت شهرداری و پیمانکار، این پروژه در یک زمانبندی مناسب مراحل نهایی را طی می‌کند.

او تصریح کرد: بسیاری در کشور و شهر ما اهل شعار دادن و حرف زدن هستند و صرفا از سیاستگذاری و خدمت به مردم تنها حرف زدن را یاد گرفته‌اند در حالی‌که اگر فکر مدعیان به کار گرفته شود کار‌های بزرگتر از این پروژه را آسان‌تر می‌توان انجام داد.

محمدیان با بیان اینکه امروز یکهزار پروژه در کلانشهر شیراز در حال اجراست و چند ابر پروژه نیز مشابه همین پروژه در دست ساخت قرار دارد، گفت: چند صد پروژه در مقاطع مختلف تا پایان امسال نیز تقدیم مردم شیراز می‌شود.

او تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های شیراز و احداث چنین پروژه‌هایی در ارتقای جایگاه این کلانشهر در جنوب و منطقه بسیار موثر خواهد بود.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: تقاطع نواب صفوی از سه قسمت پل روگذر احمد بن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی (مهدی‌آباد) تشکیل شده است.

او، همچنین طول عرشه این پل را بالغ بر ۵ هزار مترمربع ذکر و عنوان کرد: این تقاطع، بزرگترین تقاطع کشوری محسوب می‌شود و امشب با انجام بتن ریزی به میزان ۳۵۰۰ مترمکعب، رکود بتن ریزی تقاطعات همسطح شکسته می‌شود. بیش از این بالاترین میزان بتن‌ریزی حدود ۳۱۰۰ مترمکعب بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: ساخت این تقاطع با حجم بزرگی از تملک مواجه بوده که از معاون مالی و اقتصادی، مدیرکل املاک شهرداری و شهرداران مناطق ۵ و ۹ تقدیر می‌کنیم.

به گفته امین، در ۲۴ ماه رفع معارض و تملک انجام شده و ساخت آن آغاز شده است.

او با بیان اینکه این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است، به شهروندان شیرازی نوید داد که پل‌های این پروژه تا بهمن ماه تقدیم آنها می‌شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: با بهره برداری از این تقاطع بزرگ، شاهد کاهش ترافیک در محور‌های متصل، افزایش ایمنی در کمربندی و همچنین اتصال شهرک‌های جنوبی به قسمت‌های مختلف کلانشهر شیراز خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار