مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی: اکنون سد الغدیر ساوه فقط دو درصد و سد کمال صالح ۱۰ درصد آب شرب و قابل استفاده دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی با توجه به خشکسالی‌های پی درپی و اینکه امسال گرم‌ترین تابستان تاریخ استان را پشت سر گذاشتیم گفت: منابع آبی استان در وضعیت نامناسب قرار دارد.
عباسی با بیان اینکه آب شرب استان از منابع زیرزمینی و آب سطحی تامین می‌شود، افزود: اکنون سد الغدیر ساوه تنها دو درصد و سد کمال صالح ۱۰ درصد آب شرب و قابل استفاده دارند و این کمترین میزان آبی سد‌های استان است که از نظر منابع آبی جز ردیف پایین‌ترین سد‌های کشور قرار دارند.
او ظرفیت سد الغدیر ساوه را ۲۷۷ میلیون متر مکعب عنوان کرد که در حال حاضر میزان آب شرب قابل استفاده آن سه و نیم میلیون متر مکعب و سد کمال صالح با ظرفیت ۹۵ میلیون متر مکعب اکنون ۱۰ میلیون متر مکعب آن شرب و قابل استفاده است که بخشی از آن نیز مرده و قابل استفاده نمی‌باشد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی با توجه به شرایط نامطلوب سد‌های استان از هموطنان و هم استانی‌ها خواست با نگاه ویژه، مدیریت لازم را در مصرف داشته باشند و همچنین کشاورزان و صنعتگران مصرف خود را مدیریت کنند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و مردم در تامین آب پایدار با مشکل مواجه نشوند و انشاالله با نزولات جوی و رحمت الهی این کمبود جبران شود.

برچسب ها: آب شرب ، سد ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.