سرپرست اداره کل زندان‌های کردستان گفت: به منظور رشد افکار و بهبود فرایند اصلاحی و تربیتی، فضای مطالعاتی در کتابخانه‌های زندان، ارتقا می‌یابد.

تفاهم‌نامه همکاری زندان‌های کردستان با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تقویت فرهنگ مطالعه و بهبود فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان امضا شد.

سرپرست اداره کل زندان‌های کردستان در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: بهره‌مندی از فضای مطالعاتی موجود در کتابخانه‌های زندان، باعث رشد افکار و بهبود فرایند اصلاحی و تربیتی می‌شود.

محمد خسروی با بیان اینکه مطالعه، انسان را از هویت خود باخبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد، اضافه کرد: کتاب همواره در تمامی دوره‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد.

وی تأکید کرد: کتاب‌هایی که در مجموعه کتابخانه‌های زندان‌ها گردآمده بر اساس سطح سواد و توانایی مددجویان و دسترسی آسان مددجویان به کتابخانه‌ها فراهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های کردستان نیز ضمن قدردانی از توجه اداره کل زندان‌های استان به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین زندانیان، اظهار کرد: کتاب یک کالای فرهنگی جامعه‌ساز است و هر زمان که مورد توجه قرار گرفته، منشأ خیر و برکت شده است.

 معصومه حسنی خوانسار افزود: مایه خرسندی است که اداره کل زندان‌های استان، این امر مهم را ابزاری تربیتی و اصلاح‌گر برای جامعه هدف می‌داند؛ این امر نشانه درک فرهنگی بالای مسئولان و تصمیم‌گیران این مجموعه است.

وی گفت: کتابخانه زندان مرکزی سنندج در بین همه کتابخانه‌ها در رتبه یک استان قرار دارد و در تلاش هستیم با ارائه پیشنهاد‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این کتابخانه را در رتبه یک کشوری قرار دهیم.

برچسب ها: کتابخانه ، کردستان ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار