مهرداد سفیدگران گفت: در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان ۱۹۲ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که ۱۳۰ هزار نفر از آنها جزو پنج دهک اول بوده و حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

مهرداد سفیدگران گفت: ۷۳۵ هزار و ۶۵۵ بیمه شده اصلی بیمه سلامت در استان وجود دارد که حدود ۴۴۹ هزار نفر بیمه شده روستایی، حدود ۵۵ هزار نفر بیمه کارمندی و بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده سایر اقشار در بیمه سلامت استان زیر پوشش هستند.
او گفت : حدود ۶ درصد از جمعیت شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر استان حق بیمه کامل پرداخت می‌کنند و حدود ۸۲ درصد است بیمه شدگان سلامت در استان به صورت رایگان بیمه شده‌اند.
سفید گران به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان هم اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی جزو استان‌های پیشتاز در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بود و طی ۶ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار نسخه الکترونیک در بیمه سلامت استان تولید شد و تعداد نسخه‌های کاغذی تنها حدود ۴۰۰۰ عدد بوده است.
او گفت : تلاش شده است تا با نسخه نویسی الکترونیکی کار‌ها دقیق‌تر انجام شود، اما همچنان با ایده آل فاصله داریم و در مواقعی که با قطعی برق یا کندی اینترنت مواجه هستیم در ارائه خدمت مطلوب به مردم وقفه ایجاد می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان شمالی فعال است و ۸۶ مرکز جامع خدمات سلامت در استان با ۱۲۳ پزشک، ۱۲۵ ماما و ۵۳ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کنند.
سفیدگران گفت : ۵۲ قلم از آزمایشات نیز در مراکز جامع خدمات سلامت انجام می‌شود و در صورت نیاز نمونه مربوطه به مرکز معین رای انجام آزمایش ارسال می‌شود. همچنین خدمات دارویی نیز از ۴۰۰ قلم دارو به ۱۷۹ قلم در مراکز جامع سلامت رسیده است.
هفته بیمه سلامت از ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود و تا چهارم آبان ماه ادامه دارد که طی آن تلاش می‌شود خدمات این مجموعه به صورت پررنگ‌تر به مردم اطلاع رسانی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.