نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: حمایت از تولید «نان کامل» وظیفه دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

 محمد معتمدی زاده، در حاشیه بازدید از دومین «جشنواره ملی نان» شهرداری کرمان، با بیان اینکه مراسم پخت نان، برای بسیاری از ایرانیان، جنبه خاطره‌انگیز دارد، گفت: گندم مهمترین غله مصرفی در کشور، و نان اساسی‌ترین غذا و برکت سفره ایرانیان است.

وی، با تقدیر از شهردار کرمان و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، برای برگزاری «جشنواره ملی نان»، و دیگر مدیران و مهمانانی که به رونق این جشنواره افزودند، خاطرنشان کرد: دولت، به‌ویژه وزارت‌های جهاد کشاورزی، صمت، و میراث فرهنگی، باید با حمایت از کشاورزان گندم‌کار، زمینه تهیه، پخت و مصرف نان کامل را در کشور فراهم کنند؛ به‌ویژه که ما در سیاست‌های کلان کشور، بر خودکفایی در زمینه گندم، تأکید داریم.

معتمدزاده، آگاهی مردم کشور را درخصوص مصرف بهینه نان مطلوب دانست و اظهار داشت: یکی از بهترین نمونه‌های گندم جهان در استان کرمان، به‌ویژه در منطقه نگار شهرستان بردسیر است که ظرفیت بسیار بالایی برای مرکزیت کشت گندم در کشور دارد؛ به‌ویژه اینکه با تحقیقات اخیر، قدمت تمدن منطقه نگار از ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار سال تخمین زده می‌شود که می‌تواند ظرفیت گردشگری قابل توجهی برای این منطقه باشد.

وی، با تأکید بر اینکه استان کرمان، ظرفیت دارد که «جشنواره ملی نان» را تا سطح بین‌المللی ارتقا ببخشد، بیان کرد: در مجمع نمایندگان استان کرمان، با اتکا به همدلی زیادی که بین نمایندگان برای توسعه استان وجود دارد، از هیچ تلاش و حمایتی درخصوص مسأله یادشده، دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر، درباره امکان برگزاری «جشنواره ملی نان» با مشارکت فعال شهرستان‌های استان، اظهار داشت: شما قدم بردارید، ما در مجمع نمایندگان استان، حمایت می‌کنیم.

برچسب ها: تولید نان ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار