مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: ۱۰۰ روستای کشور با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی خود قابلیت تبدیل به دهکده‌های جهانی گردشگری را دارند.

سید مصطفی فاطمی روز شنبه در حاشیه بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گناباد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ظرفیت های این روستاها برای ارایه به سازمان جهانی گردشگری برای ثبت در فهرست دهکده‌ های جهانی در دست بررسی و تهیه است.

وی ادامه داد: تاکنون تنها روستای کندوان استان آذربایجان شرقی به عنوان دهکده جهانی در فهرست بناهای تاریخی سازمان جهانی گردشگری ثبت شده است و روستاهای شهرهای جنوب استان خراسان رضوی و از جمله شهرستان گناباد از قابلیت های زیادی برای ثبت به عنوان دهکده جهانی برخوردارند.

مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: روستاهای نقاط مختلف کشور و از جمله جنوب استان خراسان رضوی علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی،‌آداب و رسوم کهن خود را حفظ کردند و از ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری برخوردارند.

وی گفت: روستاهای دارای قابلیت ثبت در فهرست دهکده های جهانی بعد از بررسی نهایی به سازمان جهانی گردشگری پیشنهاد می شوند تا تعدادی از آن‌ها سال آینده میلادی در زمره دهکده های جهانی ثبت شوند.

فاطمی ادامه داد: با توجه به مشکلات حوزه گردشگری خارجی، توجه به قابلیتهای تاریخی و منطقه ‌ای و از جمله روستاهای هدف گردشگری و ثبت آنها در فهرست دهکده های جهانی و توجه بیشتر به گردشگری داخلی موجب رونق صنعت گردشگری کشور می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با رویکرد دولت چهاردهم و افزایش تعامل با سایر کشورها حوزه گردشگری خارجی هم رونق یابد.

جلب مشارکت مردم لازمه رونق صنعت گردشگری

مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی جلب مشارکت مردم لازمه موفقیت صنعت گردشگری دانست و گفت: با توجه به اعتبارات محدود این وزارتخانه برای مرمت آثار تاریخی، بهره گیری از ظرفیت مردم و خیران در این بخش علاوه بر استحکام بخشی بناهای فوق در رونق گردشگری هم بسیار موثر است.

فاطمی جلب مشارکت مردم برای مرمت آثار تاریخی و توسعه و رونق اقتصادی صنعت گردشگری را رویکردهای مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار