معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: به کمک مددکاران کمیته امداد و همکاری با موسسات آموزشی بخش خصوصی، ۳۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه برگشتند.

حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: کمیته امداد حدود پنج میلیون مددجو دارد که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر دانش‌آموز هستند که همه در سال‌های اخیر پشتیبانی تحصیلی را دریافت کرده‌اند. در این راستا با حدود ۶۵۰ هزار دانش‌آموز تماس تلفنی برقرار کردیم و پایش تحصیلی آنها انجام شد.

وی افزود: برخی از مسائل ممکن است روان‌شناختی باشد و یا دانش‌آموز مشکل معیشتی داشته باشد ازاین‌رو ما از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و در سه‌پایه اول ابتدایی تلاش کردیم جلوی بازماندگی از تحصیل را بگیریم. ما ۱۲۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سه‌پایه اول، دوم و سوم تحت پوشش داریم که بیشترین بازماندگی از تحصیل در دوره ابتدایی اتفاق می‌افتد. از این تعداد ۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که در سال گذشته ۳۵۰۰ نفر از آنان به مدرسه بازگشتند.

جعفری در ادامه گفت: برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل با مؤسسات بخش خصوصی همکاری داریم که در دو بخش سه‌پایه اول ابتدایی و سه‌پایه دوم با دو مؤسسه جداگانه قرارداد بستیم که پشتیبانی تحصیلی از این دانش‌آموزان به عمل آید. برای متوسطه اول و دوم که در آستانه کنکور هستند هم مؤسساتی را در نظر گرفته‌ایم که در هر رشته هنرستان انسانی ریاضی و تجربی به‌صورت جداگانه پشتیبان در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه برای دوره متوسطه اول پایه‌های ۷، ۸ و ۹ مشاوره تحصیلی داریم گفت:، اما در پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به تفکیک رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی و هنرستان با چهار مؤسسه خصوصی کار می‌کنیم. برای اینکه اینها را برای کنکور آماده کنیم و جلوی ترک تحصیل را نیز بگیریم. ما تقریباً در هر پایه‌ای ۵۰ تا ۷۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار