یکی از مقامات جنبش حماس می‌گوید رژیم صهیونیستی محاصره شمال غزه را تشدید کرده و میزان جنایت انجام شده در این منطقه قابل توصیف نیست. 

در حالی که رژیم صهیونیستی به محاصره شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه بزرگ‌تر از آن است که با کلمات بتوان توصیف کرد.

به گزارش الجزیره، ابوزهری در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که صهیونیست‌ها دسترسی به اینترنت را در شمال غزه قطع کرده‌ و به دروغ گفتن درباره ورود کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهند.

وی افزود: «حقیقت این است که تنها بخش اندکی از کمک‌ها وارد مرکز غزه شده است. ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که در بیش از ۱۵ روز گذشته هیچ کاروان کمکی اجازه پیدا نکرده وارد شمال غزه شود». 

ساکنان شمال غزه می‌گویند تعداد تانک‌های اسرائیلی در روز‌های اخیر بسیار افزایش یافته و مشابه روز‌های ابتدایی جنگ شده است. گفته می‌شود ارتش اشغالگر روزانه ده‌ها خانه را با قرار دادن بمب در ساختمان‌ها ویران می‌کند.

روز گذشته در جریان حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان «جیالیا» در شمال غزه، دست کم ۳۳ نفر به شهادت رسیده و ۸۵ نفر زخمی شدند. دفتر رسانه‌ای غزه بعدا از افزایش احتمالی شمار شهدا خبر داد، زیرا به گفته این نهاد، بسیاری از مردم زیر آوار‌ها محبوس شده‌اند. 

مقامات بهداشتی غزه خواستار ارسال فوری سوخت، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی برای سه بیمارستان شمال غزه شده‌اند، زیرا در میانه تشدید حملات، این مراکز پر از افراد مجروح است، اما حتی برای کادر درمان خود نیز غذای کافی ندارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار