گروه هفت در انتهای نشست خود در ایتالیا، خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین شد. 

وزرای دفاع گروه هفت امروز در شهر «ناپل» ایتالیا تشکیل جلسه داده و پیرامون وضعیت انسانی در غزه و زمستان پیش روی اوکراین بحث کردند.

به گزارش رادیو فرانسه، «مارک روته» دبیر کل ناتو و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به این گفتگو‌های یک روزه دعوت شده بودند.

«گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا به عنوان میزبان نشست گفت: «وضعیت بحرانی در خاورمیانه، جنگ در اوکراین، بی‌ثباتی شدید در جنوب صحرای آفریقا و افزایش تنش در منطقه آسیا-اقیانوسیه نشان دهنده وضعیت امنیتی رو به وخامتی است که در آینده نزدیک نمی‌تواند مثبت باشد». 

وزرای دفاع گروه هفت در این نشست بر اهمیت آتش‌بس در غزه و لبنان تاکید کرده و خواستار ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شدند. 

بر اساس بیانیه پایانی، وزرای دفاع گروه هفت همچنین «حمایت تزلزل ناپذیر» خود از اوکراین را ابراز کرده و تصریح کردند که این حمایت شامل ارسال تسلیحات نیز خواهد شد. 

این در حالی است که کی‌یف با سومین زمستانی رو به رو است که در جنگ خواهد بود و به ویژه در ماه‌های اخیر، بخش‌های مهمی از منطقه دونتسک در شرق اوکراین را از دست داده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه برنامه‌ای که آن را «طرح پیروزی» می‌خواند به اتحادیه اروپا و ناتو ارائه کرد. گفته می‌شود هدف اصلی این طرح درخواست برای عضویت فوری در ناتو باشد که بار‌ها توسط اعضای این ائتلاف نظامی «ناممکن» تلقی شده است. زلنسکی همچنین خواستار لغو محدودیت‌های تسلیحاتی است تا بتواند با استفاده از موشک‌های دوربرد غربی اهدافی را در خاک روسیه هدف بگیرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار