مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: معضل امروز که در سلامت جسم، روح و روان دانش آموزان تاثیر بسیاری گذاشته، آسیب‌های مخرب فضای مجازی بوده که این موضوع با پیوند موثر انجمن اولیا و مربیان با مدارس قابل حل است.

اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در همایش استانی هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان گفت: تحقیقاتی که برروی آسیب شناسی مخرب فضای مجازی صورت گرفته نشان می‌دهد که نقش والدین در کنترل آسیب‌های مخرب فضای مجازی بر فرزندان بسیار پر رنگ بوده و در همین راستا پیوند اولیا با مدارس در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی ضروری است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: والدین باید الگو‌های مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی کودکان و نوجوانان تعریف و پیاده سازی کنند و از آنجایی که انجمن اولیا و مربیان یک انجمن اثرگذار و اثرپذیر بوده که هم سود فردی و اجتماعی دارد.

گودرزی اضافه کرد: ارتباط موثر انجمن اولیا و والدین با مدارس و نقش مشورتی آنها در تعلیم و تربیت نه تنها برای فرزندان خود بلکه در تمام جامعه اثرگذار بوده و والدین و خانواده‌ها باید در تعریف استفاده صحیح الگوی رفتاری از فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش بیایند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: شعار امسال هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان با خانواده با توجه به اهمیت و نقش سازنده این انجمن در تعلیم و تربیت "برای ایران، برای خانواده" انتخاب شده و همانطور که در سند تحول بنیادی مطرح شده، مدرسه نقطه اتصال حاکمیت و جامعه بوده و مدارس کانون تربیتی محلات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار