مدیر کل هواشناسی البرز گفت: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه نسبت به امروز وزش باد لحظه‌ای، بعضی ساعات رگبار و رعد و برق در استان و رگبار پراکنده برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی می‌شود.

بهاروند احمدی گفت: بر اساس تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر متناوب امواج ناپایدار سطوح میانی از امروز تا پایان هفته از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن و با توجه به نفوذ جریانات سرد شمالی و ماهیت تندری این سامانه، کاهش محسوس دما (بین ۶ تا ۱۰ درجه نسبت به امروز) وزش باد لحظه‌ای، بعضی ساعات رگبار و رعد و برق در استان و رگبار پراکنده برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی می‌شود.
وی گفت: با فعالیت این سامانه یخبندان و ماندگاری هوای سرد لغزندگی معابر خسارت به محصولات کشاورزی و باغی به سبب کاهش دما رخ خواهد داد.

وی گفت: هم چنین هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کشاورزی صادر شده است که کشاورزان باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی را در نظر بگیرند.

وی افزود: مدیریت و کنترل دما اتخاذ تمهیدات الزم برای تأمین سوخت در روز‌های آینده در واحد‌های گلخانه ای، دام و طیور و قارچ با توجه به شرایط دمایی تنظیم نور ورودی و انجام تهویه مناسب ۲- اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و جلوگیری از خسارات احتمالی به سازه‌های گلخانه با توجه به پیش بینی وزش باد ۳- جمع آوری میوه‌های خشکیده از روی درختان و کف زمین برای جلوگیری از طغیان آفات و معدوم نمودن آنها خارج از باغ ۴-خودداری از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی در باغات با توجه به پیش بینی بارش ۵ -پاکسازی راه آب مزارع و باغات ۶- جمع آوری انتقال و نگهداری ادوات کشاورزی در مکان‌های سرپوشیده. ۷. عدم تردد احشام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ۸ محافظت از کندو‌های زنبور عسل به ویژه در ارتفاعات باید در نظر بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.